Quality Match AB

Dejting med kvalité

Pressmeddelande   •   Sep 28, 2010 21:00 CEST

Quality Match AB Box 6132 | 102 33 Stockholm | SWEDEN | Tel: 08-31 41 00 | Web www.qualitymatch.se | Email info@qualitymatch.se

Ny dejtingtjänst med personlig matchmaking
- som enda dejtingtjänst i Sverige erbjuder Quality Match sina medlemmar rätt partner med hjälp av en personlig och professionell matchmaker.

Quality Match erbjuder dejting med kvalitet, trygghet och personlighet.

Quality Match vänder sig till singlar, ca 30 -75 år, som letar efter seriösa och kärleksfulla förhållanden. En tjänst för singlar som varken har tid eller lust att söka efter någon på krogen och som har tröttnat på de vanliga dejtingsajterna - istället vill de ha hjälp av en levande och engagerad människa, en expert som skräddarsyr alla möten efter intressen, behov, personlighet och preferenser.

Så här går det till: Man anmäler sig på hemsidan, därefter kontaktas man av en matchmaker för en djupintervju. Matchmakern utarbetar sedan en profil. Efter detta moment matchas man ihop med lämpliga partners och får välja tid och plats för att träffas.

Quality Match erbjuder en ny typ av dejtingtjänst, som är:

* personlig med hög kvalitet –

vi lägger ner mycket tid på lära känna våra medlemmar.

* konfidentiell –

våra medlemmar är helt anonyma och behöver inte synas på nätet.

* effektiv och tidsbesparande –

eftersom vi ordnar skräddarsydda möten.

* säker och trygg –

de man träffar är vad de utger sig för att vara, vilket man aldrig kan veta om man anlitar datoriserade dejtingtjänster.

Quality Matchs bakgrund:

Efter år av sökande efter en partner och oräkneliga timmar vid datorn på de flesta dejtingsajter, startade Cecilia Lindén ett företag med tjänsten hon själv så länge efterfrågat.

"Jag insåg behovet av en mer effektiv, personlig, anonym, säker och seriös matchningstjänst. Jag tror att människor idag vill ha kvalitet och personligt engagemang när det gäller allt från träning till att få hjälp med att hitta en partner. Jag är också övertygad om att inga data-matchningar i världen kan ersätta en personlig matchmaker, som förutom att lära känna dig grundligt har som huvudsyssla att hitta någon efter dina önskemål" Cecilia Lindén, grundare av och VD för Quality Match.

För mer information kontakta:

Quality Match AB

Cecilia Lindén VD

Email: cecilia.linden@qualitymatch.se

Hemsida: www.qualitymatch.se

Presentation av Quality Match

Jag heter Cecilia Lindén och har startat företaget Quality Match för alla singlar som vill få ut mer av sin dejting och som har tröttnat på de vanliga dejtingtjänsterna.

Efter 12 års erfarenhet av dejtingsidor, datamatchningar och oräkneliga timmar inloggad för att hitta den rätta, insåg jag behovet av en mer effektiv, personlig, anonym, säker och seriös matchningstjänst.

I USA är personlig matchning mycket populärt, det var så jag fick idén om att starta något liknande i Sverige. På svenska finns inte någon riktig översättning av “matchmaker” – om man vill kan man säga kärleksmäklare!

Idag vill människor ha kvalitet och personligt engagemang när det gäller allt från träning till hjälp med att hitta den rätta. Vi är övertygade om att inga datamatchningar i världen kan göra jobbet som en levande matchmaker, vars heltidsjobb är att hitta den rätta just för dig.

Den slutgiltiga kemin mellan två personer kan vi förstås aldrig garantera, men med hjälp av oss – levande personer med stor människokännedom kommer du att träffa dem som delar samma intressen, bakgrund och värderingar och som förhoppningsvis möter många av dina förväntningar.