Likestyle AB / mindAlike

Dejtingsajten för svenska offentliga personer

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2016 19:25 CET

Dagens Industri gjorde en genomgång av dejtingsajter som vänder sig till singlar med god ekonomi och utbildningen som visar att det endast är mindAlike som har medlemsvillkor som kontrolleras. På övriga sajter kan vem som helst registrera sig utan kontroller. Genom dessa kontroller har sajten en hög integritetsnivå. Enligt det företag som driver mindAlike har detta bidragit till att ett antal offentliga personer vågat gå med. Medlemsregistret har en hög andel singlar som sitter på framträdande positioner inom näringsliv och offentlig sektor. Det har skett en stadig tillströmning av nya medlemmar till communityn.

Hos mindAlike måste medlemmarna ha en verifierad förmögenhet om 3 Mkr eller en årsinkomst enligt senaste taxering om 500 tkr. Medlemmarnas identitet stäms också av mot folkbokföringen. Syftet med medlemsvillkoren är att man ska få ett urval av personer med vissa gemensamma nämnare där en god ekonomi är en. Förutom kontrollerna är det just detta som uppskattas av sajtens medlemmar.

MindAlike arrangerar även sociala aktiviteter för medlemmarna såsom vinprovningar, matlagningskvällar, föreläsningar och mingel. Nästa aktivitet är en vinprovning som äger rum i april i Stockholm.

För mer information ring 0708-872 667 eller mejla info@mindalike.se.

För att bli medlem i mindAlike krävs en årsinkomst om lägst 500 tkr eller en förmögenhet om lägst 3 Mkr samt att man är ensamlevande. Det är bara andra godkända medlemmar som har tillträde till communityn och de sociala aktiviteterna. MindAlikes medlemmar är bosatta främst i storstäderna, könsfördelningen är relativt jämn och medelåldern något över 40 år. Flera av mindAlikes medlemmar har årsinkomster som överstiger 1 Mkr, dock ligger de flesta i intervallet 600 till 800 tkr.