Folkpartiet

Del av alliansens hemsida stängd efter hanteringsfel

Pressmeddelande   •   Mar 08, 2006 15:56 CET

Klockan 11.20 idag uppmärksammade chefen på Sveriges Radios ekoredaktion Staffan Sonning Alliansens partier på ett fel på Alliansens hemsida, www.maktskifte06.se. Prenumeranter på ett nyhetsbrev blandades samman med sympatisörer i redovisningen på sajten.

- Vi stängde omedelbart den delen av hemsidan och inledde en undersökning av vad som var orsaken till de felaktiga uppgifterna. Nu har vi resultatet av efterforskningarna. Den webbyrå som tog över hanteringen av hemsidan för cirka två veckor sedan, den 24 februari, gjorde ett tekniskt fel, säger Johan Jakobsson, partisekreterare i folkpartiet.

- Felet i registerhanteringen är vi ansvariga för och beror på överflyttningen från en gammal teknisk plattform. Av misstag blandades prenumeranter på nyhetsbrevet samman med sympatisörer i redovisningen på hemsidan, säger Björn Elmberg, vice VD på webbyrån webupdate.

- Denna del av hemsidan förblir stängd tills webbyrån har löst det tekniska felet, avslutar Johan Jakobsson.

För kontakt med Björn Elmberg, webbyrån Webupdate, ring 0709-15 31 82.
För kontakt med Johan Jakobsson, folkpartiet, ring 0707-89 81 37.