Retail House AB

Del Monte väljer Retail House – Nytt byråsamarbete

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 14:36 CEST

Del Monte som distribueras av Arvid Nordquist i Norden väljer Retail House som byrå för sina butikskampanjer för 2013. Första kampanjen som Retail House kommer att arbeta med är Del Montes nya matlagningsprodukter, Hot Pot, som lanseras i butik under hösten.

”Vi vet att slaget om våra produkter står i butik och därför ville vi ha en byrå som är proffs på hur butiken fungerar och hur Shoppern agerar. Mot denna bakgrund så var det ett lätt beslut för oss att välja Retail House som är en Nordisk Shopper Marketingbyrå som både kan hjälpa oss med vårt idéarbete och den praktiska implementeringen i butik” säger Frida Jonsson, Nordisk produktchef på Del Monte.

”Att få arbeta med ett så starkt varumärke som Del Monte är otroligt inspirerande. Del Monte är ett varumärke som de flesta konsumenter känner till men kanske inte har på sin inköpslista så möjligheterna är stora för varumärket i butik”. säger Martin Moström, Account Director på Retail House.

För ytterligare information, kontakta:

Retail House: Martin Moström – 0708812630, martin.mostrom@retailhouse.se

Del Monte: Frida Jonsson - +46 8 799 1860. Frida.jonsson@arvidnordquist.se