Audiodev AB

Delårsrapport för AudioDev AB 1 januari – 30 september 2004

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2004 08:49 CEST

· Nettoomsättningen uppgick till 230,1 (214,6) miljoner kronor, vilket är en ökning med
7% i jämförelse med föregående år.

· Resultatet efter finansiella poster uppgick till 48,4 (46,8) miljoner kronor.

· Periodens resultat uppgick till 35,3 (34,3) miljoner kronor.

· Vinst per aktie uppgick till 2,11 (2,05) kronor.

· Orderstocken uppgick vid periodens slut till 19,4 (16,7) miljoner kronor.

· Efterfrågan på testutrustning för inspelningsbar DVD (DVD-R/RW) har under tredje kvartalet sjunkit kraftigt och
som en konsekvens därav var omsättning och resultat under kvartalet lägre än motsvarande period 2003.

AudioDev i korthet

AudioDev är en världsledande tillverkare av testutrustning för kvalitetskontroll av optiska medier så som CD och DVD. Nettoomsättningen 2003 uppgick till 273,0 miljoner kronor och de största marknaderna är USA, Asien och Europa. Huvudkontoret finns i Malmö. AudioDev är sedan september 2000 noterat på Stockholmsbörsen.

AudioDevs produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. Produkterna i serien CATS är högprecisionstestare för kvalitetstestning av marknadens alla format. Go! är ett nytt varumärke med produkter optimerade för processkontroll. AudioDev erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs TestCenter. Några av AudioDevs kunder är Technicolor, Ritek Global Media, Microsoft, EMI, Moser Baer India, Pioneer, Cinram, Panasonic och CMC.