Audiodev AB

Delårsrapport för AudioDev AB

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2005 09:21 CEST

1 januari – 30 september 2005
(siffror inom parentes relaterar till perioden januari-september 2004)

• Nettoomsättningen uppgick till 174,8 (230,1) miljoner kronor.
• Resultatet efter finansiella poster uppgick till 15,8 (48,4) miljoner kronor.
• Resultatet efter skatt uppgick till 10,9 (35,3) miljoner kronor.
• Resultat per aktie uppgick till 0,65 (2,11) kronor.
• Orderstocken uppgick vid periodens slut till 18,7 (19,4) miljoner kronor.
• AudioDev har under tredje kvartalet levererat huvuddelen av ordern avseende testare för Microsofts spelplattform Xbox 360.

AudioDev i korthet

AudioDev är en världsledande tillverkare av testutrustning för kvalitetskontroll av optiska medier så som CD och DVD. Företaget har också en ledande position inom den pågående utvecklingen av blålaserbaserade format (BD och HD DVD). Nettoomsättningen 2004 uppgick till 275 miljoner kronor och de största marknaderna är USA, Asien och Europa. Huvudkontoret finns i Malmö. AudioDev är sedan september 2000 noterat på Stockholmsbörsen.

AudioDevs produkter säljs under varumärkena CATS och Go!. Produkterna i serien CATS är
högprecisionstestare för kvalitetstestning av marknadens alla format. Go! är ett varumärke med produkter optimerade för produktionskontroll. AudioDev erbjuder också ett omfattande servicenätverk, liksom kundanpassad utbildning och oberoende testanalyser via AudioDevs TestCenter. Några av AudioDevs kunder är Cinram, CMC, Microsoft, Moser Baer India, Panasonic, Pioneer Ritek Corp. och Technicolor.

För mer information kontakta:
Christer Sjöström, Chief Executive Officer, Tel: +46 40 690 49 00, e-post: christer.sjostrom@audiodev.com
Anna Thelander, Chief Financial Officer, Tel: +46 40 690 49 42, Mobil: +46 709 694920, e-post: anna.thelander@audiodev.com