Precise Biometrics AB

Delårsrapport för perioden januari - mars 2006

Pressmeddelande   •   Apr 27, 2006 13:09 CEST

Precise Biometrics AB (publ), org nr 556545-6596

Koncernens nettoomsättning för första kvartalet uppgick till 21,0 Mkr (14,8).

Resultatet för första kvartalet uppgick till -1,8 Mkr (-8,5).

Resultat per aktie för första kvartalet uppgick till -0,03 kr (-0,14).

Likvida medel uppgick vid första kvartalets slut till 42,2 Mkr (26,7).

Bolaget har tillsammans med Smart Unicorn Group ingått ett joint venture i Kina, vilket innebär att Precise Biometrics äger 30 procent av bolaget Smart Unicorn Solutions.

Från de thailändska myndigheterna har bolaget fått en andra order avseende licenser på resterande nationella ID-kort vilka ska förses med Precise Match-on-Card(TM).

En av bolagets partner har blivit kontrakterade av myndigheterna i ett mindre land i Mellanöstern för införandet av nationella ID kort. Korten kommer att förses med Precise Match-on-Card(TM) teknik.

Bolaget lanserade webbplatsen www.Match-on-Card.com och samtidigt lanserades fingeravtrycksläsaren Precise 100 XS.

Fullständig rapport inklusive tabeller kan laddas ner från medföljande länk:

Delårsrapport januari - mars 2006

Christer Bergman, VD och koncernchef, Precise Biometrics AB

Telefon 0730 35 67 26 eller +1 703 405 8255

E-post christer.bergman@precisebiometrics.com

Precise Biometrics AB (publ.) är ett innovativt säkerhetsföretag som levererar världsledande system för autentisering med hjälp av fingeravtryck och smart kort. Bolagets lösningar ersätter nycklar, PIN-koder och lösenord och ökar säkerheten i ID-kort och pass. Med den egenutvecklade tekniken Precise Match-on-Card(TM), har bolaget en ledande ställning inom smarta ID-kort. Via dotterbolaget Fyrplus Teknik kan Precise Biometrics leverera kompletta biometriska lösningar, baserade på exempelvis fingeravtryck, ansiktsform och iris, till den skandinaviska marknaden. Produktsortimentet inkluderar bland annat system för passerkontroll, för access till datorer och nätverk samt ID-kort och pass. Företagets huvudkontor finns i Lund.
Dessutom finns dotterbolag i London och Washington D.C, USA. Dotterbolaget Fyrplus Teknik har huvud-kontor i Karlstad och regionkontor i Linköping medan dotterbolaget Loqware har huvudkontor i Göteborg. Precise Biometrics är noterat på Stockholmsbörsens O-lista (PREC A).

Läs mer på http://www.precisebiometrics.com/