Countermine Technologies AB

Delårsrapport försenad

Pressmeddelande   •  Aug 28, 2003 12:35 CEST

Vi vill härmed meddela att delårsrapporten från Countermine Technologies AB är försenad och beräknas publiceras den 10 september.

Orsaken till detta är att redovisningen från dotterbolaget TerraFirma d.o.o. är försenad. Detta beror på att information för att färdigställa rapporten blivit försenad från kroatiska myndigheter. Vi arbetar på att få till lokala rutiner som skall stämma med den svenska redovisningsperioden.

Styrelsen i Countermine Technologies AB

Countermine Technologies AB är moderbolag och bildar koncernledning för två dotterbolag. Verksamheten består av utveckling och produktion av minröjningsutrustning samt medverka vid genomförandet av minsaneringsuppdrag. Countermine Technologies AB grundades för att kunna kombinera en rad olika resurser. Motivet är att genomföra en väl avvägd satsning på den nya marknaden för minsanering och minröjningsteknik. Resurser för internationell affärsverksamhet, biståndsprojekt, min- och minröjningteknik, tillverkningsteknik och entreprenörskap är några viktiga områden som knutits till företaget. Två företag med erfarenhet från branschen bildar dotterbolag i koncernen; Countermine Engineering AB och Countermine Operations AB.