Cybercom Group

Delårsrapport januari - juni 2003

Pressmeddelande   •  Aug 13, 2003 08:40 CEST

Stabilt resultat under första halvåret gör att Cybercom kan fortsätta vara offensivt på marknaden.

Omsättning för första halvåret uppgick till 159,7 MSEK (188,2) och resultatet före goodwillavskrivningar uppgick till 4,2 MSEK vilket är en förbättring jämfört med föregående år (3,0) och ger en positiv marginal på 2,6%. Omsättningen för andra kvartalet isolerat uppgick till 79,1 MSEK (85,4) och visar ett positivt resultat före goodwillavskrivningar på 0,9 MSEK (-
4,3) med en marginal på 1,1 %. Kassaflödet från den löpande verksamheten var under andra kvartalet positivt med 4,1 MSEK.

Cybercoms marknadsfokusering, lösningsorientering samt starka balansräkning har visat sig vara konkurrenskraftig vilket resulterat i att Cybercom lyckats öka sina marknadsandelar.

- Vår styrka ligger i att vi positionerat oss högre upp i värdekedjan och flera av våra kundrelationer är bekräftade partnerskap. Jag kan med glädje konstatera att antalet Application Management-uppdrag fortsätter att öka inom våra fokusområden, telekom och finans, säger Mats Alders, Vd och koncernchef, Cybercom Group.

Målsättningen för 2003 är att förbättra EBITA-marginalen jämfört med föregående år.

För ytterligare information

Mats Alders, VD och koncernchef, Cybercom Group, 070 725 32 00 Mats Johansson, CFO Cybercom Group, 070 834 33 56

Cybercom är ett IT-konsultföretag med fokus på att utveckla och stärka kundens verksamhet genom att leverera affärsutvecklande IT-lösningar inom telekom, finans och läkemedelsindustri. Cybercom grundades i Sverige 1995 och är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Cybercom är en finansiellt stark koncern med verksamhet i Europa och kontor i Sverige, England och Danmark. Vi är ca 300 medarbetare med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tretton år, som i kreativ och utvecklande miljö sätter värde i professionalism, erfarenhet, relationer och det resultat vi levererar.