Billerud AB

Delårsrapport januari-juni 2009 - Inbjudan till press- och telefonkonferens

Pressmeddelande   •   Jul 20, 2009 09:18 CEST

Resultatet för andra kvartalet 2009 kommer att publiceras cirka kl. 7.30 den 23 juli 2009.
Per Lindberg, CEO, och Bertil Carlsén, CFO, kommer att presentera resultatet torsdagen den 23 juli vid en presskonferens kl. 10.00 CET. Presentationen följs av frågor och svar.

Plats: Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57 A, Stockholm.

Anmälan om deltagande skickas till Mikael Nilimaa via e-mail mikael.nilimaa@zoomvision.se eller via telefon +46 (0)70 26 99 322.

Rapporten kommer att finnas tillgänglig på Billeruds hemsida cirka kl. 7.30 och en powerpointpresentation publiceras efter kl 10.00 den 23 juli.

Presskonferensen kommer också att direktsändas och kan följas via Internet kl 10.00 den 23 juli på www.billerud.com eller www.omxgroup.com.

Det är också möjligt att ställa frågor via telefon. Ring då in på följande telefonnummer:

Från Sverige: +46 (0) 850 520 270
Från UK: + 44 208 817 9301
Från US: + 1 718 354 1226

Solna i juli 2009
Billerud AB (publ)

Per Lindberg, CEO
Billerud är ett förpackningspappersföretag. Affärsidén är att erbjuda kunderna förpackningsmaterial och lösningar som främjar och skyddar deras produkter - förpackningar som är attraktiva, starka och gjorda av förnyelsebara material. Billerud har en världsledande position inom ett flertal produktsegment, både inom papper till konsumentförpackningar och för industriella ändamål. Produktionen sker vid koncernens tre integrerade massa- och pappersbruk i Sverige samt vid ett brittiskt pappersbruk.