Eurovip Group

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2006 13:23 CET

(Aktietorget: EVIP A)

Eurovip Group AB (publ)
- Koncernens omsättning uppgick under perioden till 4 706 kkr (144 kkr*)
- Resultat före avskrivningar uppgick till -12 915 kkr (-5 924 kkr*)
- Resultat efter skatt uppgick till -18 782 kkr (-6 720 kkr*)
- Resultat per aktie uppgick till -0,09 kr (-0,07 kr*)
- Rörelseresultatet uppgick till -20 098 kkr (-6 681 kkr*)
*avser endast Moderbolaget motsvarande period föregående år

VD har ordet

Ready for take off! Inget uttryck kan beskriva vår situation bättre just nu. Vi står äntligen redo att erövra terminalmarknaden, rustade med ett banbrytande affärskoncept. Spännande förändringar ligger framför oss, men också stora utmaningar.

För oss på Eurovip Group har den senaste tiden kantats av ett massivt konsolideringsarbete där vi genomlyst hela vår verksamhet, gjort djupodlade marknadsanalyser och genomfört nödvändiga förvärv. Något som har resulterat i en tydlig indelning av såväl organisation som affärsområden. Vår utställda konvertibel har givit oss ekonomiskt utrymme att färdigställa våra produkter, etablera en nationell säljorganisation samt utarbeta slagkraftiga och säljstödjande marknadsföringskampanjer. Parallellt har vi tecknat samarbetsavtal med ledande internationella aktörer inom terminalsystem, betallösningar och mobila tjänster - allt för att snabbt kunna nå ut på den europeiska marknaden och i övriga världen. Trots att vi ännu inte officiellt startat försäljningen av vårt nya affärskoncept, har vi redan fått ett av det bästa tänkbara kvitton på vår framgångspotential. Detta genom att vi redan blivit kontaktade av ett flertal kunder som skrivit på för att hyra konceptet med leverans under Q1 2007.

Bolagets inriktning har tydligtgjorts genom att lansera helhetslösningar inom kundlojalitet, transaktionshantering och exakt reklam - allt med målsättningen att våra tjänster ska öka våra kunders ekonomiska utfall. Just nu står alla butiker, serviceinrättningar och restauranger inför en uppgradering till den så kallade EMV-standarden. För oss innebär detta marknads-fönster en enorm potential att vinna betydande marknadsandelar på en traditionell marknad där betalterminalen hittills endast inneburit kostnader. Med multiterminalen får våra kunder tillgång till en rad olika mervärdestjänster som är direkt inkomstbringande. Exempel på detta är att utfärda intelligenta presentkort, individuella belöningssystem, ladda kontantkort, skapa elektroniska värdecheckar och analysera köpbeteende. Genom att vi levererar multiterminalen tillsammans med reklamverktyget Daylight, får små och medelstora butiker samma möjligheter som de multinationella kedjor att bedriva kundlojalitetsprogram och exakt reklam.

Inom den mobila tjänstesektorn fortsätter vi arbetet med att vidareutveckla och renodla våra mobila marknadsföringsprodukter. Responsen blev överväldigande när vi introducerade reklamfinansierade mobilspel tillsammans med TELE 2. Redan under den första veckan gjordes över 20.000 nedladdningar av gratisspel. Med detta resultat i ryggen fortsätter vi att knyta samarbetsavtal med operatörer och blickar ut över den europeiska marknaden.

De primära ledorden för alla de tjänster och produkter vi utvecklar är enkelhet och kostnadseffektivitet. Oavsett om det handlar om våra mobila marknadsföringsverktyg, kund-lojalitetssystem eller multifunktionella betal-terminaler kommer vi att paketera våra erbjudanden så att vem som helst kan använda dem och att resultaten är mätbara.

Eurovip Group går nu in i en ny operativ fas. Vi lämnar strategiarbetet bakom oss för att ge oss ut på fältet med massiva försäljningsinsatser. Värdet på den svenska marknaden för marknadskommunikationstjänster beräknas till cirka 55 miljarder kronor. Det är vår ambition och övertygelse att vårt nytänkande och våra unika tjänster kommer att leda till att vi tar en betydande del av denna marknad.

För ytterligare information kontakta:

Jan Sjödin, VD Eurovip Group AB (publ)

E-post: jan.sjodin@eurovipgroup.se

Mia Nilsson
CFO
Eurovip Group AB (publ)

044-590 51 56

Eurovip Group AB (publ) | Lasarettsboulevarden 4 B | 291 33 Kristianstad | Tel: 044-590 51 50 Fax: 044-10 00 37 | Hemsida: www.eurovipgroup.se | Kontakt: info@eurovipgroup.se | Org.nr: 556629-8914