DELFOi Sweden AB

Delfoi mot nya framgångar i England

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2011 17:05 CET

Delfoi gör ytterliga framryckningar i England med sina produkter och tjänster inom Digital Manufacturing och Tooling. Företaget har blivit utvalt som strategisk utvecklingspartner (Tier1) till nyetablerade Manufacturing Technology Center (MTC) i Ansty Park, Coventry och levererar flexibla modulerbara fixtursystem.

Manufacturing Technology Centre skall stödja tillverkande företag i dess strävan att uppnå prestanda i världsklass och har utvecklats som svar på den Brittiska regeringens uttalade tillverkningstrategi; "Tillverkning: Nya utmaningar, nya möjligheter", som publicerades i september 2008. MTC centret i Coventry är en investering i halvmiljardklassen.

Regeringens strategi anger en mycket ambitiös vision för en global konkurrenskraftig tillverkningsindustri som skall leda till att man tar större andelar av den globala värdekedjan, samtidigt som man vill konsolidera delar av befintliga fördelar, inklusive verksamhet inom högteknologisk tillverkning.

MTC upphandlade tidigare i år en större mängd Boxjoint komponenter av Delfoi och det är företagets största enskilda Boxjoint order hittills. Det modulära verktygssystemet från Delfoi kommer att användas för att stötta utvecklingsprojekt på MTC där man snabbt vill bygga verktyg för forskning inom produktion.

Förutom affären i sig är det en stor framgång för Delfoi då vi kommer in i en sorts ”hall of fame” tillsammans med andra partners till MTC såsom Rolls Royce, Airbus och Güdel. Vi får därigenom en fantastisk marknadsplats för våra produkter och tjänster. Det här är en bekräftelse på att vi är på rätt väg inom flexibla fixturer och tillverkning, fortsätter Jan Blomkvist, CEO på Delfoi Sweden AB.

Läs mer om MTC på: http://www.the-mtc.org/

www.delfoi.com

www.boxjoint.se

DELFOi levererar produkter och tjänster som effektiviserar kundföretagens utvecklings- och produktionsprocesser. Vår främsta styrka är personalens långa erfarenhet inom området, i kombination med viljan att förändra och förbättra. I flera år har DELFOi lett och deltagit i projekt inom Verksamhetsutveckling, med teknik och arbetsmetodik i fokus.

Vi utvecklar egna programvaror och är certifierad återförsäljare av Dassault Systémes produktportfölj, DELMIA. Vår kompetens inom CATIA/DELMIA V5 är stor och sträcker sig från enklare konceptstudier till försäljning, implementering och utveckling av en strategisk V5 plattform för Konstruktion och Produktionsplanering. DELFOi utvecklar och säljer även det flexibla fixtursystemet BoxJoint.