SonicWALL

Dell Software lanserar SonicOS 5.9 för att uppfylla växande säkerhetskrav och utöka nätverkskapaciteten i sina brandväggar

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2013 13:55 CEST

·  Dell SonicWALL SonicOS 5.9 innehåller över 45 nya funktionsförbättringar

·  Nya funktioner och utökad kapacitet möjliggör avancerade nätverksfunktioner, ger nätverksadminstratörerna ökad kontroll och förbättrar upplevelsen för slutanvändarna

·  SonicOS 5.9 erbjuder den senaste tekniken för hot- och intrångsprevention och applikationskontroll för IPv6-aktiverade nätverk

Dell Software presenterar idag den mest omfattande utgåvan av sitt prisbelönta operativsystem SonicOS för Next-Generation Firewalls (NGFWs) och Unified Threat Management (UTM) från Dell SonicWALL. Lanseringen av SonicOS 5.9 är ett bevis på att Dell fortsätter att investera i Dell SonicWALLs brandväggar efter förvärvet.

Det mycket efterlängtade SonicOS 5.9 ger Dell SonicWALL-kunder fler än 45 nya funktionsförbättringar, bland annat:

Avancerat skydd för IPv6-nätverk med stöd för djup paketinspektion i IPv6-trafikflöden, som gör att företag och organisationer kan känna sig trygga i vetskap om att de är skyddade mot hot såsom intrång och skadlig kod i IPv4-, IPv6- eller blandade miljöer.

Utökad Clean Wireless-kapacitet säkerställer att företagens trådlösa trafik skyddas med samma funktioner för djup paketinspektion som de trådbundna delarna av nätverket.

Konsolidering av avancerade nätverks-, driftsättnings- och hanteringsfunktioner såsom ett helt nytt kommandoradsgränssnitt (CLI); stöd för SNMPv3, aktiv/aktiv klustring, BGP, förbättrad bandbreddshanteringsfunktion och utökad loggningsfunktion.

Ökad produktivitet för trådlösa nätverk omfattar funktioner som trafikkvoter och utökade gästtjänster som minskar administrationskraven, förbättrar slutanvändarupplevelsen och säkerställer jämn åtkomst till den trådlösa bandbredden.

Nyhetsfakta:

SonicOS 5.9 förenklar hanteringen och driftsättningen av Dell SonicWALL-brandväggar genom att konsolidera en uppsättning funktioner som ger ännu bättre skydd och högre avkastning på investeringen för befintliga driftsatta system och minskade tidskrav för IT-administration och färre driftsavbrott.

Kunder med giltiga supportavtal för enheter med Dell SonicWALL Next-Generation Firewall eller Unified Threat Management kan gå över till SonicOS 5.9-plattformen utan extra kostnad.

Citat:

Patrick Sweeney, verkställande chef inom produkthantering, Dell SonicWALL:

"SonicOS 5.9 ger nya funktioner och kapacitet som gör att Dell-kunder på allt från små och medelstora företag till storföretag och myndigheter kan dra nytta av nya funktioner såsom förbättrad DLP med reguljära uttryck, stöd för klustring, nytt kommandoradsgränssnitt (CLI), utökad trådlös kapacitet och djupgående säkerhetsskydd för IPv6-nätverk och mycket mer."

Dell SonicWALL utvecklar avancerade intelligenta nätverks- och datasäkerhetslösningar som anpassar sig till företags växande behov och nya typer av hot. Dell SonicWALLs produkter använder sin prisbelönta hårdvara, mjukvara och virtuella lösningar för att spåra och kontrollera applikationer, samt skydda nätverk från intrång och attacker med skadlig kod. Dell SonicWALLs lösningar används av små och stora företag världen över. För mer information, vänligen besök http://www.sonicwall.com eller www.dell.com