Universal Music Sweden

Della Mae - för första gången till Sverige!

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 11:06 CEST

Denna kvintett med talangfulla tjejer baserade i Boston har tagit musikvärlden med storm och visat hur man på ett vackert, elegant och samtidigt lekfullt sätt kan kombinera sin respekt för den rika amerikanska musiktraditionen, inte minst då folk och bluegrass, och samtidigt skapa moderna, nutida kompositioner.

Deras debut rönte stor uppmärksamhet, och uppföljaren från förra året ”The World Oft Can Be”, inspelad i Johnny Cashs studio, har mötts av lysande kritik.

Just nu är de på en turné i Europa som bland annat tar dem till Malmö där de ikväll uppträder på Palladium.

Hemsida: http://dellamae.com
Spotify: Della Mae – This World Oft Can Be