Oxyfi AB

Deloitte nominerar Oxyfi till Rising Star

Pressmeddelande   •   Nov 03, 2010 07:30 CET

Oxyfi är nominerat till Rising Star, en årlig utmärkelse som anordnads av Deloitte där 25 unga teknologiföretag med snabb tillväxt och stor potential utses.

Revisions- och konsultföretag Deloitte höll igår sitt årliga seminarium samt prisutdelning för utmärkelserna Sweden Technology Fast 50 och Rising Star. Oxyfi rankades till plats 20 i Sverige inom kategorin Rising Star.

Teknologi är en viktig drivkraft i svensk ekonomin. För att ge ett erkännande till svenska teknologiföretag anordnar Deloitte denna utmärkelse till de snabbast växande teknologiföretagen i Sverige – Sweden Technology Fast 50. Dessutom finns en särskild kategori, Rising Star, för unga företag med snabb tillväxt och potential att bli morgondagens Fast 50. Utmärkelsen Technology Fast 50 och Rising Star finns idag i 21 länder.

De 25 teknologiföretag som väljs ut till Rising Stars måste uppfylla:

•    Utvecklar äganderättsskyddad teknologi vilken utgör en väsentlig andel av företagets nettoomsättning
•    Tillverkar teknologirelaterade produkter
•    Tillägnar stor andel av sina resurser till forskning och utveckling av teknologi
•    Nettoomsättning måste överstiga EUR 50 000 för basåret
•    Företaget måste ha bedrivit verksamhet i minst tre år men mindre än fem år och vara svenskt

Läs mer om Rising Star hos www.deloitte.se

För mer information kontakta:
Håkan Larsson, VD Oxyfi
mobil: 073 037 8001 eller mail: hakan@oxyfi.se

Fakta om Oxyfi AB
Oxyfi utvecklar mjukvara och systemlösningar inom datakommunikation för moderna persontransportsystem. Företagets teknologi gör det möjligt för resenärer, personal och IT-system ombord på tåg, bussar och fartyg att nå affärskritiska tjänster och system via internet.
www.oxyfi.se