Skogs- och Träfacket

Delta i motståndet mot högerregeringens politik – Manifestation den 14 december

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2006 15:54 CET

Delta i motståndet mot högerregeringens politik – Manifestation den 14 december

Den 14 december 2006 manifesterar fackföreningsrörelsen mot försämringar i arbetslöshetskassan. Missnöjet växer runt om i landet. Många av våra medlemmar har hört av sig och vill protestera mot högerregeringens förslag på försämringar av arbetslöshetskassan. Med anledning av det genomförs det runt om i landet en mängd olika protestmanifestationer. Bland annat genomförs det manifestationer i Stockholm, Göteborg, Malmö och flera andra platser.

Redan nu arrangeras manifestationer och aktioner av olika slag och fram till den 14 december har LO-facken runt om i landet en rad aktiviteter för att öka trycket i frågan och pressa på högerpolitikerna.

Vi kan inte nog poängtera vikten av att vi alla efter förmåga deltar i detta motståndsarbete mot ökade klyftor i samhället. En viktig och enkel aktivitet är namninsamling. I detta nu pågår det en insamling av namn som protesterar mot försämringarna. Tanken är att dessa namnlistor överlämnas regeringen i samband med manifestationen i Stockholm den 14 december. Med andra ord måste vi göra det möjligt för alla som vill skriva under uppropet att få göra det. Blanketter bifogas denna information och kan även hämtas på förbundets hemsida.

Information om tid och plats
Information om lokala och regionala aktiviteter hittas du på LOs hemsida www.lo.se. Där hittar du även flygblad, affisch och namninsamling mot försämringarna i a-kassan.