Delta Projects AB

Delta Projects stärker säljteamet - rekryterar Spotify's tidigare försäljningschef

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2013 13:11 CEST

Svenska Delta Projects, en ledande utvecklare av köp- och planeringssystem för digital annonsering, fortsätter att expandera och rekryterar en ny försäljningschef. Anders Svensson har lång erfarenhet av sälj och digitala medier och har bland annat tidigare arbetat som försäljningschef på Spotify och även varit på Spray.

Delta Projects har rekryterat Anders Svensson som ny försäljningschef till Stockholmskontoret. Anders för med sig lång erfarenhet av försäljning och digitala medier och har bland annat varit med och startat upp annonsförsäljningen på Spotify i Norden. Förutom tidigare jobb på Spotify har Anders dessutom arbetat på Spray i 8 år.

– Vi befinner oss i en spännande fas just nu och det är verkligen perfekt för oss att få in Anders med så pass tung erfarenhet. Anders kommer att stärka säljteamet och hans tidigare erfarenheter från Spray och Spotify som är företag som växt snabbt kommer att tillföra mycket till vår organisation. Han är dessutom en person som verkligen passar in i gänget på kontoret, både socialt och arbetsmässigt, säger John Lilja, CEO på Delta Projects.

Delta Projects är en svensk leverantör av helhetslösningar för målgruppsstyrd digital annonsering på den europeiska marknaden, med huvudkontor i Stockholm. På Delta Projects kommer Anders fokusera på att driva och förstärka säljverksamheten som idag består av sju säljare.

– Det känns kul att ha börjat här, Delta Projects är ett företag som har en väldigt spännande mix av produkter och det finns ett stort intresse för våra lösningar. Det är alltid extra roligt med företag som har smart och nyskapande teknik, säger Anders Svensson, ny försäljningschef på Delta Projects.

Fotografi för publicering återfinns här:

Anders Svensson: https://dl.dropboxusercontent.com/u/20539986/Anders-Svensson-Delta-Projects.JPG

Tina Hammar
Marknadschef på Delta Projects
Telefon 0705-652340
Epost tina.hammar@deltaprojects.com

Om Delta Projects
Delta Projects utvecklar smarta köp- och planeringslösningar för effektiv online-annonsering. Delta Projects "Campaign Management Platform" är baserad på en Demand Side Platform (DSP) med adderad IQ och inbyggd annonsserver (Ad Hosting/Ad Server). Integrationen med företagets Data Management Platform (DMP) ger underlag till Delta Projects egenutvecklade målgruppsstyrningsteknik och unika sätt att analysera data. Systemet genomför annonsköp på de största annonsbörserna (Ad Exchange), Supply Side Platforms (SSP) samt lokala mediekanaler, med hjälp av RTB-teknik(Real Time Bidding; realtidsbudgivning).

Delta Projects "Campaign Management Platform" är ett onlineverktyg som ger tidsbesparing och teknikstöd för de flesta delar av en traditionell medieplan såsom planering, köp, optimering och rapportering. Delta Projects lösning inkluderar utbildning, kampanjstöd samt personligt anpassad kundservice.