Kämpe Media

DEMIAN BJUDER UPP TILL BORDELLVALS!

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 11:57 CET

Med ett gäng färska sånger om tillvarons vansinne har Lars Demian uppgraderat höstens succéföreställning "Nu ännu bättre". Efter förra albumet, som innehöll egenartade tolkningar av allt från Taube till Per Gessle kommer han nu att bjuda sin publik på fem nyskrivna låtar. Åtta lördagskvällar under våren kliver Demian åter upp på Boulevadteaterns scen tillsammans med multiinstrumentalisten David Tallroth. Förbered er på hård satir från en av landets vassaste pennor. "Jag är jävligt trött på att alla sjunger om kärlek, så jag kände att jag var tvungen att skriva lite nya sånger om bordeller, svennar och krig..."

Se Lars Demian och David Tallroth på Boulevardteatern i Stockholm den 26 februari, 5 mars, 19 mars, 26 mars, 2 april, 30 april samt 7 maj.

Recensioner från "Nu ännu bättre"-turnén hösten 2010
"Lars Demian är nu inne på det tjugonde året av sin karriär men det tycks bara ge honom mer pondus och scenvana. Det märks att han trivs som fisken i vattnet uppe på sin teaterscen och får han bara fortsätta turnera med musikaliska underbarn som David Tallroth så är det här en show som kommer att hålla i tjugo år till. Det är kvällar som den här man får vara glad att man inte är död". Sundsvalls Teater, Mingla.nu

"Demians ansiktsuttryck bådar att det kommer bli en makalös seriös spelning med en humoristisk glimt i ögat som han bjuder mycket på och ger oss många goda skratt mellan låtarna. Allting genom spelningen är både makalöst bra och samspelt mellan Demian och David". Boulevardteatern, Kulturbloggen

Biljetter: www.ticnet.se, 077-170 70 70