Bokförlaget Opal

Den 14 mars släpps Ulvaeus första bok!

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 10:56 CET

Tillsammans med Suzanne Reuter och Johanna Lundqvist har Linda Ulvaeus skapat två bilderböcker om flickan Leja Li. Linda ligger bakom projektet och har skrivit texterna till ”Leja Li och busbullen” och ”Leja Li, pappan och fisken”. Johanna, som är formgivare och har företaget Johanna form & design, blev ombedd att illustrera böckerna och arbetar även med att ta fram kringprodukter av Leja Li. Det unika med projektet är att till varje bok får man en CD som man kan lyssna på i exempelvis bilradion men även sätta in i datorn och titta på bilderna samtidigt som man hör berättelsen. Det är Lindas kollega Suzanne Reuter som läst in historierna om Leja Li.

Alla tre upphovsmakarna tycker det är ett väldigt spännande projekt eftersom ingen av dem tidigare har gjort en barnbok. Reaktionerna från återförsäljare har också varit mycket positiva och vi lär höra mer från trion i olika medier under våren. Författarbesök och signeringar håller just nu på att bokas in i butiker runt om i landet.

Den som vill boka in intervjuer med Linda, Suzanne och Johanna eller är intresserade av böckerna kan kontakta Melina Grimlund, marknadsansvarig på Bokförlaget Opal, melina@opal.se, 08-28 21 06.

Opal är ett fristående förlag med kvalitetsinriktad utgivning för barn och ungdom. Större delen av förlagets utgivning är böcker av svenska författare och illustratörer men även översatt litteratur ges ut. Utgivningen består av böcker för alla åldrar, från pekböcker för de allra minsta till romaner för ungdomar som redan är vuxna.