Lightlab AB

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2005 08:51 CEST

Den 6 oktober 2005 är första handelsdag för LightLab Sweden AB:s aktier på Nordic OTC, med Michael Östlund & Company Fondkommission AB som bolagets sponsor.

Antalet aktier uppgår till 2 875 927 stycken fördelade på 15 000 A-aktier och 2 860 927 B-aktier. Aktiens kortnamn är LLSW OTCB och den kommer att handlas i poster om 200.

LightLab Sweden innehåller den från LightLab AB tidigare utskiftade utvecklingsverksamheten av kvicksilverfria miljövänliga energisparlampor. Således skall LightLab Sweden inte blandas ihop med det på NGM Equity noterade LightLab AB (LLAB B) som är under namnändring till Nordic Service Partner Holding AB (NSP).

Ytterligare information om LightLab Sweden AB finns att läsa i ett informations memorandum på www.lightlab.se

Information om Nordic OTC, kursutveckling i realtid, börsmeddelanden finns att hämta på www.nordicotc.se

Bo Madsen, VD LightLab Sweden AB
Mobil 0706-673 933
bo.madsen@lightlab.se

Detta är LightLab Sweden AB (publ)

LightLab Sweden AB (publ) är ett innovationsföretag som har utvecklat en unik metod att framställa miljövänligt, energisnålt ljus utan kvicksilver.

LightLab Swedens affärsidé är att utveckla miljövänlig ljusteknik och göra det möjligt för aktörerna på belysningsmarknaden att stärka värdet på sina varumärken genom att använda Lightlab-teknologin. Strategin går ut på att bygga vidare på redan starka relationer mellan tillverkare, distributörer och konsumenter. Lightlab skall inte självt tillverka lampor utan aktivt bidra till att miljövänlig ljusteknik får sitt genombrott på den internationella marknaden.

Verksamheten startade 1996 och bolaget är sedan 2005 noterat på Nordic OTC.