Kioskomatic AB

Den 8 februari invigs den första Pizzomaten i Stockholm, Midsommarkransen.

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2013 22:06 CET

Det är kul att vara med i något så innovativt som Pizzomaten och samtidigt erbjuda mina kunder nya produkter med riktigt bra kvalitet som förhöjer upplevelsen. Det tar ju bara 2 minuter att få sin pizza, så det är perfekt för dem kunder som besöker min butik. Fortsätter Darios att förklara. Kunden väljer en av två olika sorter och 2 minuter efter matas det ut en pizza i nästan full storlek färdig packad i en pizza kartong. - Hur stor är pizzan? - 30cm i diametern. - Vad kostar den? - Priset beror på den pizza sort man väljer men standard priset är 45kr. - Vilka sorter kan man välja av? - Just idag har vi Mexicana och Capricciosa!

Detta är den fjärde av de 30 planerade automater som ska placerats ut i år. Den första automaten placerades i samband med en hockey match vid Gränby ishall i Uppsala under förra året. Fördelen är att Pizzomaten kan placeras på de flesta platserna. Allt den behöver är ström sen är det bara att handla med sitt betalkort. Ambitionen är att tre dubbla antalet till slutet av 2014, enligt Pierre Alwani på Kioskomatic AB, som är konceptägare och initiativtagare till detta innovativa sätt att servera världens med kända maträtt, Pizza!

Pierre Alwani
Pizzomaten™ Kioskomatic AB