Den Rockande Kocken & Metal Munchers

Den emigrerande kocken

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2013 09:42 CEST

Genomgripande förändringar privat för Tobbe Hvornum, mer känd som Den Rockande Kocken, bidrar till att en av landets 30 mest besökta bloggar och kanske också den mest unika omlokaliseras från Borås till Kungsbacka.

Genom flytten utökas det geografiska täckningsområdet för evenemang och rapportering på bloggen att även omfatta Halland, tidigare har Västra Götaland och då framför allt Borås och Göteborg stått i fokus. Även efter flytten kommer det tidigare täckningsområdet att bevakas.

I samband med omlokaliseringen påbörjas även en sökning efter nya samarbetspartners och sponsorer för bland annat så kallade endorsements. Tidigare inledda samarbeten finns med bland annat Falkeskog Delikatesser, Heinz, Del Monte och många fler.

För att boka intervjuer med Den Rockande Kocken se nedan:

info@godaremat.se
0709-514195
033-294800

Förutom bloggen är Tobbe Hvornum känd för bokprojektet Metal Munchers där första boken "The Festival Edition" gavs ut sommaren 2012 och där uppföljaren "The Second Coming" är planerad att publiceras under hösten 2013.

Den Rockande Kocken är en av landets mest besökta bloggar med cirka 80.000 unika besökare varje vecka. Inom ramen för företaget Hvornum Godare Mat som driver bloggen publiceras även kokböcker och mest framgångsrikt är bokprojektet Metal Munchers som genomförs i samarbete med mer än 100 svenska rockband runt temat favoriträtter.