Alexed Promotion

Den före detta hockeymålvakten Chris Lindberg släpper singeln "Nothing Ever Will".

Pressmeddelande   •   Apr 20, 2018 09:11 CEST

Singer-songwritern och före detta Färjestads- och AIK-målvakten Chris Lindberg är tillbaka med ny musik.

Nothing Ever Will är första singeln från sångarens kommande andra album Real som följer upp Better Live In The Moment från 2016.
Låten är skriven tillsammans med den Nashville-baserade låtskrivaren Dan Tyler. Resultatet är en varm country-inspirerad poplåt som bygger på den lyckliga känslan när man faller för någon.

"Nothing Ever Will är en kärlekslåt som handlar om hur kärleken kan sudda ut alla problem man har i livet", berättar Chris och fortsätter. "Melodin kom till mig när jag satt hemma med gitarren en dag. Sedan skickade jag den till Dan i Nashville som skrev texten. Tanken var att låten och soundet på plattan skulle andas en modern Van Morrison, då jag alltid har varit en fan av just den musiken. Jag ville helt enkelt att albumet skulle kännas som en hyllning till den musik jag själv lyssnar på."

Tillsammans med singeln släpper Chris även en musikvideo som speglar budskapet i låten.

"När vi gjorde musikvideon ville vi göra den enkel och avslappnad. Vi ville ha en miljö som liknades ett sent 50- och tidigt 60-tal som möter ett modernt samhälle.
Videon speglar att kärlek finns mellan alla överallt; oavsett ålder, bakgrund eller sexuell läggning. Så vi ville göra en positiv och upplyftande video som speglade just det."

Chris Lindberg har två passioner i livet: musiken och hockey. Chris spelade som hockeymålvakt i Färjestad och AIK. Innan det var han som 18-åring även målvakt för juniorlandslaget.
En skada vid 26-års ålder tvingade Chris att lämna hockeyrinken och istället fokusera på sin andra passion: musiken.
Han flyttade till Nashville för att satsa på sin musikkarriär. Där jobbade Chris stenhårt med att spela live på bland annat Bluebird Café samt skrev låtar till sig själv och andra artister.
Efter singlarna My ship is coming in, Ain’t the last goodbye och Pensacolasläppte Chris debutalbumet Better Live In The Moment 2016. Albumet producerades av Lonnie Wilson och även den gavs ut av Warner Music.

Lyssna på Nothing Ever Will
Spotify // Apple Music // Video

Följ Chris Lindberg
Facebook // Instagram

Alexed Promotion är ett personligt PR-företag baserat i Göteborg som lyfter ny musik till folket.
För allmänna frågor eller intervjuförslag, kontakta Johan Alexed: johan@alexed.se / 0705-188974.
Tack så mycket.