IT Software

Den framgångsrika mjukvaruaktören TOPdesk lanseras i Sverige!

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2014 09:35 CET

TOPdesk har sitt huvudsäte i Holland men är idag en etablerad aktör i Europa, Nord- och Sydamerika. TOPdesk är internationellt ledande inom banbrytande service management lösningar och standardiserad ITIL programvara. Idag använder över 4000 organisationer TOPdesk världen över och över 5000 implementeringar av TOPdesk har i dagsläget genomförts. TOPdesk har kontor i Nederländerna, Storbritannien, Belgien, Danmark, Tyskland, Frankrike, Brasilien, Ungern och är idag en framträdande programvaruleverantör med en kundbas spridd över hela världen. TOPdesk har sedan starten för 22 år sedan fått kunder som bland andra: BMW, AstraZeneca, Tommy Hilfiger, SONY, DHL, Mc Donald´s, Toyota, KLM och många fler.

År 2012 bildades företaget IT Software efter att ingått återförsäljarkontrakt med TOPdesk. Som första återförsäljare i Skandinavien har nu IT Software påbörjat sitt arbete med lanseringen på den svenska marknaden. Idag drivs IT Software av Christian Engarås och Jon Werkander. Christian och Jon har båda lång erfarenhet inom IT branschen och sitter båda inne med åtråvärd kompetens inom service management. Företaget riktar sig till aktörer inom IT, fastighetsförvaltning och HR vilket ger IT Software en bred målgrupp på marknaden.

”Idag och även i framtiden kommer slutanvändarna kräva bättre service. För att lyckas med bra service så krävs kunskap och ett välfungerande verktyg. TOPdesk har funnits på marknaden sedan 1992 vilket gör TOPdesk till ett av marknadens mest välgjorda och välfungerande verktyg. Det hjälper till att stödja medarbetare, kunder och affärsrelationer på bästa möjliga sätt.” - Christian Engarås CEO/Co-founder IT Software

”Tillsammans med TOPdesk tar vi Service Management i Skandinavien till en ny nivå!” -JonWerkander CEO/Co-founder IT Software

IT Software

We help you to improve the efficiency of your business!

IT Software Solutions är ett nystartat företag med 19 års erfarenhet inom den europeiska service management industri. Från våra två nordiska kontor i Stockholm och Linköping Vi hjälper våra kunder att bli mer effektiva i sin service management företag. Typiska kunder för oss är de som erbjuder tjänster till sina kunder. För detta har vi lösningar som inkluderar underlätta rapporteringen arbetstid, projektledning, kontrakt fakturering samt helpdesk och service management. Vi är stolta över att kunna erbjuda det bästa verktyget inom service management på marknaden till våra kunder.