POST-ART

Den inre koden

Pressmeddelande   •   Nov 27, 2011 08:38 CET

Porträtt i olja har genom århundraden varit den bild av en person som ansetts bestående för eftervärlden. Fotografiet har i moderntid till viss del fått ersätta det. Och nu har DNA-porträttet kommit som ett unikt självporträtt av en persons inre kod. Kanske är det morgondagens porträtt till eftervärlden.

DNA är en förkortning för DeoxyriboNucleic Acid, det kemiska ämne som innehåller all ärftlig information. Det bildar en personlig bild av en persons yttre och inre där till exempel kön, ögon och hårfärg avbildas.

I Visby hittar man det lilla konstnärsföretaget DNA-art som i samarbete med det svenska labbet DNA-Guide, erbjuder din inre kod som vacker konst.

Jag Zigge Holmgren är konstnären bakom företaget DNA-art och utifrån en råbild ifrån DNA Guide skapar jag en tavla på konstglas eller målarduk. Man väljer själv vilken stil och färgnyans man vill ha sitt DNA-porträtt i.

Läs mer om detta i artikeln Din inre kod som vacker konst och i tidigare blogginlägg.

Om du vill beställa ett eget porträtt så görs det direkt via DNA-arts hemsida.

Zigge Holmgren

mob: 0709-52 99 51

info@dna-art.se

Pressbilder DNA-art

DNA-Guide

DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook

POST-ART är konstnären Zigge Holmgrens lilla företag, inriktningen är porträtt. Basen är klassiska porträtt, utformade med digitala penslar som pigmentprintas med Giclée Fine Art teknik på högklassig canvas. Inom porträttkonceptet inryms också DNA ART - LIP ART - BABY-ART, där de inre och yttre avtryck görs till dekorativ konst.

"Ett porträtt lyfter en människa ur vardagen. Det är en form av magi"

POST-ART på facebook  och  DNA ART - LIP ART - BABY-ART på facebook