MINT AB

Den itussågade Kaninen

Pressmeddelande   •   Jan 02, 2014 13:02 CET

Premiär för den femte säsongen av det populära familjeprogrammet med fantastisk magi. En MINT produktion för SVT Barnkanalen med premiär 8 januari kl. 18.30.

De flesta känner vid det här laget igen programledaren och trollkonstnären Daniel Karlsson och Kaninen från SVT Barnkanalen. Nu kommer den femte säsongen med ännu mera fascinerande trolleri. Hemma hos Daniel och Kaninen på morotslandet är det alltid fullt upp! Morötter ska sås och skördas och nya sorter ska forskas fram. Men det finns också tid över för fantastiska och spännande trolleritricks!

Om du gillar rolig magi och tycker om att bli förvånad, ja då tycker vi att du ska titta på Den itusågade Kaninen. Under våren får du återse Daniel och Kaninen i 16 roliga och fartfyllda avsnitt där det trollas med godis, ägg, telefoner och mycket, mycket mer. På barnkanalen.se lär Daniel Karlsson webb-exklusivt ut sina bästa partytricks som du själv kan lära dig och briljera med.

SVT BARNKANALEN 2014 Av och med: Daniel Karlsson, Kaj Hagstedt, Foto: Annika Jansson Producent: Helene Mohlin & Leif Mohlin

Mer info samt bilder vänligen kontakta: sara.blohme@mint-ab.se

www.mint-ab.se

MINT är ett produktionsbolag med fokus på berättelser för barn och unga. MINT utvecklar och producerar drama- och filmproduktion likväl som berättelser för webb-tv och andra plattformer som inkluderar rörlig media.

www.mint-ab.se