Scalado

Den ledande OEM tillverkaren Oppo fortsätter sitt strategiska samarbetet med Scalado

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2011 10:37 CET

Oppo släpper den första mobilen någonsin med Scalado Automatic Self Portrait

Scalado, den världsledande leverantören av högpresterande bildbehandlingstekniker, applikationer och tjänster för den mobila industrin, meddelar idag att den ledande kinesiska enhetstillverkaren Oppo kommer att börja använda sig av flera av Scalados bildbehandlingstekniker för att avsevärt förbättra den övergripande bildhantering och prestandan på deras mobiler. Den första planerade mobilen U539, kommer att ha Scalados Automatic Self Portrait applikation som intelligent guidar användaren att ta självporträttsbilder.

"Detta är det första av flera planerade projekt tillsammans,” säger Fadi Abbas, Scalados VP BizDev/CMO och grundare. ”Jag väntar spänt på nästa mobil som kommer att släppas i Q4 2011, med en av de mest unika Scalado teknikerna.”

Oppo kommer också att dra nytta av Scalados robusta arkitektur, den enda bildhanteringslösningen som klarar av att ge en digital stillbildskameraupplevelse till en mobil. Som ett resultat kan mobilanvändare förvänta sig ökad prestanda och datakapacitetshantering - även med högupplösta bilder - som dramatiskt kommer att förbättra upplevelsen av att ta, visa och redigera bilder.

“Vi tror på Scalados banbrytande tekniker och bildbehandlingskompetens,” säger mr Wo, OPPO’s VP/COM. ”Den kinesiska kameratelefonmarknaden förändras drastiskt och det enda sättet att fortsätta leverera överlägsna lösningar är att samarbeta med företag som Scalado.”

<<ends>>

Scalado grundades 2000 och är världsledande inom utveckling av innovativa plattformsoberoende bildhanteringslösningar för den mobila bildhanteringsbranschen. Baserat på Scalados unika Random Access JPEG-teknologi och med mer än 50 patent och patentsökta tekniker används dessa innovationer för närvarande av världsledande globala telekombransch- och plattformsspelare i över 900 miljoner enheter hittills, en siffra som snabbt närmar sig en miljard.

Scalado är den centrala punkten för bildhantering och arbetar idag med de världsledande aktörerna inom branschen, för att tillsammans ge den bästa användarupplevelsen av bilder oavsett enhet. Scalado har huvudkontor i Lund, och regionala kontor i USA, Korea, Kina, Taiwan, Hong Kong, Singapore och Japan. För mer information, besök www.scalado.com