NASDAQ OMX

Den Nordiska Börsen välkomnar Tanganyika Oil Company till huvudmarknaden

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2007 09:21 CET

Idag noteras Tanganyika Oil Company på Stockholmsbörsen. Tanganyika Oil Company tar steget från First North till den Nordiska Börsens huvudmarknad.

Tanganyika Oil Company Ltd är ett internationellt olje- och gasbolag med intressen i prospekterings- och produktionstillgångar i Syrien och Egypten. Huvudkontoret är beläget i Vancouver, British Columbia i Kanada och bolaget har även kontor i Kairo, Egypten och Damaskus, Syrien.

"Det är mycket glädjande att Tanganyika Oil Company tar steget från First North till vår huvudmarknad. Placerarna kan glädjas åt ett nytt nordiskt Mid Cap bolag inom sektorn Energi", säger Jenny Rosberg, Nordenchef för noteringar och bolag, OMX.

Bilder från välkomstceremonin kommer att finnas tillgängliga på www.omxgroup.com/nordicexchange/marknadsnyheter/corporateactions/noteringar.

Tanganyika Oil Company är ett Mid Cap bolag och får kortnamnet TYKS SDB. Bolaget ingår i sektorn Energi och en handelspost motsvarar 100 aktier.

Ulrika Areskog, OMX Nordiska Börs +46 (0)8 405 63 76

Om OMX | OMX är en ledande expert inom börsindustrin. Genom den Nordiska Börsen erbjuder OMX tillgång till cirka 80 procent av den nordiska och baltiska värdepappersmarknaden. Den Nordiska Börsen är ett begrepp som används i marknadsföringssyfte och är inte en juridisk person. Begreppet beskriver det gemensamma erbjudandet från Helsingforsbörsen, Köpenhamnsbörsen, Stockholmsbörsen, Islandsbörsen, Tallinnbörsen, Rigabörsen och Vilniusbörsen. OMX integrerade teknologilösningar täcker transaktionskedjan och möjliggör effektiva värdepapperstransaktioner för över 60 börsorganisationer i fler än 50 länder. OMX är ett Nordic Large Cap bolag i den finansiella sektorn på OMX Nordiska Börs. För mer information, besök www.omxgroup.com.