ToughTools Sverige AB/Panasonic Tools

Den nya flexibla och kompakta LED strålkastaren från Panasonic ger dig allt du behöver och lite till!

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2017 11:54 CEST

Kraftig belysning där du behöver det!

Kompakt och lätt, men ändå kraftig med 1500 lumen för belysning där du behöver det! Med vår nya LED strålkastare får du en ljusintensitet på 1500 lumen, vilket uppnåtts genom att täcka varje panel med kraftiga LED-chips

Ljusstyrkan kan givetvis justeras för att passa olika områden och arbetsmiljöer där inte den högsta ljusintensiteten krävs. De två justerbara ljuspanelerna ger mångsidiga och flexibla belysningsmöjligheter och kan vinklas hela 270°!

Dessutom pratar vi här inte bara Dual Voltage - denna sladdlösa strålkastare fungerar på hela tre batterispänningar: 14,4V, 18V & 21,6V! Allt du behöver och lite till helt enkelt.

Specifikation
Batterispänning 21,6 / 18 / 14,4V (batteri ingår ej vid köp av produkten)
Vikt (utan batteri) 610 g
Storlek (L x H x B) 125 mm x 312 mm x 96 mm (när handtaget och de två ljuspanelerna är vertikalt ihopfällda)
Ljusflöde Ca 1 500 lumen
Ljusstyrka Ca 3 000 lux (40 cm avstånd)
Belysningslägen 3-lägesjustering av ljusstyrka (Hög för 100% kapacitet, Medium för ca 50% och Låg för ca 10%)
Belysningsvinkel Vertikal öppningsvinkel 0° till 90° (15°-intervall, 7 spärrpunkter), rotationsvinkel 0° to 270°
Handtagsrotation 0° til 360° (22.5°-intervall, 17 spärrpunkter)

För mer information, frågor eller andra bildformat, kontakta:

Anders Sebelius, VD och försäljningschef

anders@toughtools.se

Mats Gille, produktchef

mats@toughtools.se

Panasonic Tools är en ledande tillverkare av batteridrivna handverktyg som skruvdragare, borrmaskiner, borrhammare, sågar, slipar och fogsprutor för professionella användare inom hantverk och industri. Verktygen kännetecknas framför allt av hög kvalitet, driftsäkerhet i extrema miljöer samt extra lång hållbarhet. Genomtänkt design, låg vikt och minimala vibrationer gör dessutom att verktygen är både skonsamma och lätta att arbeta med. Panasonic Tools – som ingår i den japanska elektronikkoncernen Panasonic Corporation – distribueras i Sverige av ToughTools Sverige AB. Se www.panasonictools.se.