Pilz Skandinavien K/S

Den nya produktserien PMI 6 Control från Pilz inom manövrering och övervakning – visualisering och styrning i ett paket

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2016 09:42 CEST

Därför möjliggör PMI 6 Control inte bara omfattande diagnoser utan bidrar även till att höja produktiviteten i anläggningen som den ”håller ett öga på”.

Operatörspanelerna PMI 6 Control bygger på en kraftfull processormodul med 1,3 GHz. I kombination med 512 MB RAM-minne, 512 MB Flash-minneskapacitet och operativsystemet Windows Embedded Compact 7 skapas en kraftfull plattform för alla tillämpningar.
Med hjälp av styrteknik från Pilz går det att ställa diagnoser och visualisera maskiner och anläggningar snabbare. Det gör att stilleståndstiderna kan minimeras.

I täten för intuition och öppenhet
Den nya PMI 6 Control-generationen har dessutom en kapacitiv glaspekskärm på 7 eller 12 tum. Eftersom den är så intuitiv går den snabbt och enkelt att använda. Det garanterar en hög produktivitet för maskiner och anläggningar.
Operatörspanelerna har redan en användarvänlig visualiseringsfunktion. Tack vare öppna gränssnitt kan dessutom all vanlig HMI-programvara används för visualiseringen. Det går lätt att installera programvarupaket med hjälp av PMI-assistenten som finns på det medföljande SD-kortet och enkelt kan startas vid behov. Det underlättar idrifttagningen.

Klartext går snabbare
I produktserien PMI 6 Control finns diagnoskonceptet PVIS från Pilz redan förinstallerat. Det underlättar felsökningen av maskiner vid driftstörningar på anläggningar som har PMI-operatörspaneler och säkerhetsstyrningar från Pilz. Felmeddelanden visas i klartext och konkreta förslag på hur felet ska åtgärdas ges. Användaren får steg-för-steg-vägledning till lösningen. Man slipper den tidskrävande felsökningen.

Besök Pilz på Scanautomatic 2016 mässan i Göteborg, 4-6 oktober: Monter B05:32

Önskas ytterligare information är ni välkomna att kontakta:

Patrik Frivold / Mike Milther Uppdal

Pilz Skandinavien K/S, dansk Filial
Energigatan 10 B
434 37 Kungsbacka
E-mail: pilz.se@pilz.dk
Web: www.pilz.se

Pilz Skandinavien är ett dotterbolag till Pilz GmbH & Co., som med mer än 2 000 medarbetare över hela världen är ledande inom säker automationsteknologi. Huvudkontoret i Tyskland och de 32 dotterbolagen som finns på alla kontinenter har försäljning och ger applikationslösningar på plats. Produkterna omfattar kontroll- och övervakningsreläer, säkerhetsreläer, programmerbara styrsystem, säkra buss-system, sensorer, ljusridåer/ljusbommar, mekaniska säkerhetsbrytare, operatörspaneler, textdisplayer och servolösningar.

Utöver komponenter erbjuder Pilz också ett brett urval av konsulttjänster. Dessa omfattar bl.a. rådgivning, utveckling och utbildning. Pilz kan bl.a. hjälpa till med att utforma kursprogram för ett företags medarbetare eller utföra maskinsäkerhets-/riskbedömningar, säkerhetskoncept/-design och CE-märkningar.