Butik Stylish

Den personliga webbutiken

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 23:23 CEST

Butik Stylish är en present- och inredningsbutik representerad både som fysisk butik på Dimgatan 1 i Uppsala, men också som fullt fungerande nätbutik på webben.

Jessica Jansson registrerade sitt företag under namnet Jessica Jansson Design & Inredning, och det var också så det hela startade våren 2007, med en webbutik på domänen www.jessicajansson.se. Butiken växte och lagret som tidigare funnits i familjens förråd fick inte längre plats. Varefter produkterna flyttade in i lägenheten insåg familjen att situationen var ohållbar. Jakten på ett lager började hösten 2007 och hastigt och lustigt fick Jessica tag i en rymlig lokal i ett bostadsområde i närheten av hemmet. Det var aldrig någon tvekan, Jessica Jansson Design & Inredning blev med lokal, och då lokalen även lämpade sig för en fysisk butik fick det bli en sådan också. Att kalla den fysiska butiken för Jessica Jansson Design & Inredning kändes för långt, och att korta ner det till Jessica Jansson kändes inte som ett butiksnamn. Namnet fick bli Butik Stylish, och samtidigt som den fysiska butiken slog upp sina portar bytte även webbutiken till samma namn. På den gamla domänen finns nu Jessicas personliga blogg att läsa.

-Jag har alltid tyckt att webbhandel är ett mycket enkelt och smidigt sätt att shoppa på, med dygnetruntöppna butiker. Men rädslan för att det ska bli FÖR opersonligt har skrämt mig, så kombinationen är klockren. Låt kunderna själva bestämma hur de vill handla.

Butiken har successivt växt, utvecklats och utökat sitt produktsortiment. För att ha en stabil grund att stå på har Jessica valt att skynda långsamt. Butiken började 2007 med personliga namnsmycken och ett 20-tal inredningsprodukter. Vartefter kapital kom in har sedan sortiment utökats. Idag uppgår butiksytan till ca 50 kvm med biytor på ungefär detsamma och ett produktantal på uppemot 1000.

-Det är så otroligt roligt att se hur bra det går, och hur fler och fler hittar butiken, både på nätet och i "verkligheten". Och hur otroligt uppskattade produkterna är!

Jessica lägger mycket tid på att hitta produkter. Det ska vara annorlunda, kul och användbara produkter, gärna med det där lilla extra. Prisfrågan prioriteras också högt, det ska vara produkter till bra priser utan att för den skull tumma på kvaliteten. Mässbesök runtom i Europa görs minst 2 gånger om året, och där är Frankfurtmässan favoriten, både Tendence och Ambiente är väl värda ett besök.

Vi på Butik Stylish strävar efter att alltid ha ett bra samarbete med press, i såväl tryck som på webben, och vi besvarar gärna alla de frågor ni kan tänkas ha. Vad gäller bilder så finns just värmedjurens produktbilder i en mängd olika utföranden och så gott som alla i högupplöst format. Det finns strikta produktbilder, lite mer inspirationsbilder med barn och alla går jättebra att använda fritt i media. Vårt mål är att kunna vidareförmedla produktbilder i princip med vändande mail, så även om ni är ute i sista stund ska vi göra vad vi kan för att hjälpa er.

Butik Stylish (Jessica Jansson Design & Inredning)
www.butikstylish.se
Blogg: www.jessicajansson.se