Beriksson

Den prisbelönta krämiga lakrits-nougaten har nu fått en krispigare yta

Pressmeddelande   •   Mar 18, 2015 13:54 CET

Den nya chokladen från Gardini heter Bon bon cremino liquirizia och innehåller hela 38 % nötter av den piemontesiska hasselnötssorten Trilobita I.G.P från Langhe och 2 % lakrits från Abruzzo. Bröderna har under många sena nätter experimenterat för att ta fram den perfekta smakkombinationen till den krämiga och rika nötsmaken och de talrika priserna de vunnit talar för att de har hittat rätt, den fylliga lakritssmaken gifter sig perfekt med de mjuka, rostade hasselnötsnoterna. Nu kompletteras den krämiga nougaten dessutom med ett krispigt mörkt chokladtäcke med 62 % kakaohalt, och resultatet är en förtrollande smakupplevelse.

Prova Gardini Bon bon Liquerizia till det vita vinet Santa Carolina Reserva-Sauvignon Blanc för ett fantastiskt smakmöte mellan nötigheten, den kryddiga lakritsen och de mineraliga äppletonerna i vinet. Gardinis nya chokladpralin väger 20 gram och kostar cirka 20 kronor hos välsorterade återförsäljare som också värdesätter kvalitet. Klicka här för att se var du kan köpa chokladen från Gardini. Vi presenterar pralinen på Lakritsfestivalen 21-22 mars som äger rum på Annexet i Stockholm, samt under Lakritsfestivalens pressevent den 19:e mars.

De italienska bröderna bakom varumärket, Fabio och Manuel Gardini, har gjort sig ett namn på den internationella chokladscenen med fantasifulla smakkombinationer såsom havssalt och olivolja, chili och lakrits och nu senast den prisbelönade kaffe och kardemumma, alla med grunden i högkvalitativt chokladhantverk. När de nu åtar sig en av de mest klassiska smakkombinationerna gör de så med sedvanlig finess och respekt för råvarorna.

Ladda ned bilder här. Läs mer om Gardini här. Har du frågor får du gärna mejla mig genom att klicka här.Om du har frågor kan du ringa mig på +46703883534. Är du nyfiken på våra tidigare pressreleaser så hittar du till vårt pressrum genom att klicka här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.