Den Rockande Kocken & Metal Munchers

Den Rockande Kocken blir manager

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2013 13:44 CEST

Nu tar Den Rockande Kocken ännu ett stort kliv ut i verkligheten utanför bloggens värld och inleder ett samarbete Grand Hotel i Borås för att starta rockklubb.

För ett tag sedan lade Tobbe Hvornum (mer känd som Den Rockande Kocken) upp en Facebook-grupp kallad "Rockklubb i Borås? JA TACK!" för att sondera terrängen och avgöra om det fanns intresse bland Borås-borna att få en riktig rockscen i staden. På mindre än 3 dagar hade gruppen fått över 1.000 mycket positiva medlemmar.

Med mer än 200 svenska rockband i bagaget genom arbetet med bokprojektet Metal Munchers sändes en förfrågan ut till några av Borås nattklubbar om ett samarbete efter den modell som blir allt mer populär i de större städerna i landet där en befintlig nattklubb bidrar med de lokaler som redan står klara och en färdig organisation och personal medan rockklubbens manager står för bokning av artister och marknadsföring med mera.

Ett flertal nattklubbar anmälde intresse och nu kommer det första samarbetet igång med Grand Hotel medan diskussioner fortsätter med fler intressenter. Möjligheten finns att flera samarbeten kommer igång och rockscenen i Borås kan bli ordentligt aktiv med flera spelställen för rockbanden. Klubben kommer att gå under namnet Big Bang.

Samtidigt är Den Rockande Kocken på väg att utvidga sitt eget geografiska täckningsområde genom en omlokalisering till Kungsbacka och kommer även där söka liknande samarbeten.

Den ursprungliga Facebook-gruppen finns att besöka här:

En grundläggande Facebook-sida för Big Bang finns här:

Även Metal Munchers har en Facebook-sida:

Tobbe Hvornum är förutom Metal Munchers mest känd för bloggen Den Rockande Kocken som idag är en av landets 30 mest besökta bloggar. Där skriver han om mat och musik i skön harmoni.

Bloggen Den Rockande Kocken finns här:

För att boka intervjuer med Den Rockande Kocken se nedan:

info@godaremat.se
0709-514195
033-294800

Den Rockande Kocken är en av landets mest besökta bloggar med cirka 80.000 unika besökare varje vecka. Inom ramen för företaget Hvornum Godare Mat som driver bloggen publiceras även kokböcker och mest framgångsrikt är bokprojektet Metal Munchers som genomförs i samarbete med mer än 100 svenska rockband runt temat favoriträtter.