Thule Group

Den senaste nyheten på taket, takboxen Thule Dynamic

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2010 14:34 CEST

Thule gruppen, världsledande på produkter som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil, presenterar sin senaste innovation inom produktsegmentet takboxar: Thule Dynamic. Denna nya transportlösning kombinerar funktionalitet och intelligent design med maximal säkerhet, och kommer säkerligen att bli en fullträff hos Thules kunder.

Thule Dynamic
Med sin sportiga design är Thule Dynamic mer aerodynamisk än tidigare modeller. Den låga höjden och smidigt böjda formen gör att boxen på ett naturligt sätt smälter in i bilens former. Dessutom har Thule Dynamic en mängd funktioner som gör den lätt att hantera.

Tack vare det nya monteringssystemet Thule PowerClick fixeras Thule Dynamic enkelt och säkert på takräcket. Till Tules smarta design hör även en innovativ ’momentindikator’ och ett större lastutrymme.

För att ytterligare förbättra säkerheten under transporten är boxen utrustad med ett sk. ’non-slip’-material på boxens botten som hindrar bagaget från att glida omkring i boxen. Ett utvändigt handtag på sidan av boxen gör den behändig att både öppna och stänga.

Takboxen Thule Dynamic har samma väletablerade funktioner som övriga exklusiva Thule-produkter, och med en maximal lastkapacitet på 75 kg, är säkerheten den högsta prioriteten. Öppningsfunktionen Dual-Side gör montering, lastning och lossning bekvämare eftersom boxen kan öppnas från båda sidorna av bilen. Tack vare ett centrallås kan nyckeln endast tas ut när alla låspunkter är säkert stängda.

Produkten finns i två storlekar och i två exklusiva färger:

• Svart glossy, den mest populära takboxfärgen.

---
Thule-gruppen är världsledande på produkter och varumärken som gör det enkelt för människor att transportera sin utrustning tryggt, säkert och med stil. Under mottot Active Life, Simplified erbjuder Thule-gruppen produkter inom fyra områden: Carry Solutions (dator- och kameraväskor, ryggsäckar etc), Vehicle Solutions (takräcken, cykelhållare, skidboxar, snökedjor m.m.), Work Solutions (steghållare, verktygslådor m.m.) samt Towing Solutions (dragkrokar och släp).
Gruppen har cirka 3 500 anställda vid fler än 50 produktionsanläggningar och försäljningskontor över hela världen. Försäljningen uppgick 2009 till 5,8 miljarder SEK.
Läs mer på www.thule.com