Easyart

Den skapade världens första finansbubbla - Nu tar den plats i inredningen

Pressmeddelande  •  2012-03-26 16:34 CEST

Visste du att tulpanen har över 400 års tradition som vår populäraste blomma och att den skapade världens första spekulationsbubbla? En enda tulpanlök kunde i extremfall inbringa summor motsvarande en tredjedels normal årslön. Denna finansbubbla sprack med tiden och kallas sedan dess för tulpanmani.

Inför påsken har Easyart.se samlat ihop en blomstrande samling ljuvliga tulpan-tavlor i vilken du finner närmare 400 olika gestaltningar av tulpaner. Tulpanen är en tidlöst vacker blomma och visst är det fascinerande att se hur många olika sätt tulpanen kan gestaltas på? Se hela tulpan-samlingen här...

Easyart.se Nordens ledande konstshop på nätet där du kan välja bland över 100.000 fantastiska konsttryck, canvastavlor, affischer, fotografier och litografier. Du finner allt från klassiska verk av berömda konstnärer till de senaste trenderna. Företaget grundades 1999 av konstälskare för att göra ett brett utbud konst  tillgängligt och överkomligt för många människor.

Vi är vana vid att jobba med pressen och ställer gärna upp med högupplösta produktbilder och produktlån.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom