FunBeat

Den sociala träningssajten FunBeat lanserar Premiummedlemsskap och FunBeat Analytics.

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 13:00 CEST

Den svenska träningssajten FunBeat lanserar nu helt nya avancerade träningsrapporter - FunBeat Analytics - och ett Premiummedlemsskap där betalande användare får tillgång till utökade träningsanalysfunktioner, stående erbjudanden från partners som t.ex. AddNature och RunnersStore, samt – reklamfritt.

“Många av våra medlemmar har efterfrågat utökade rapportfunktioner på FunBeat och med det nya verktyget finns möjlighet till snabb överblick över sin träning såväl som avancerade funktioner för den som vill analysera djupare (se bilder i länk). Man kan vrida och vända på informationen på otroligt många sätt.", säger Olle Eriksson grundare av FunBeat

"Premiumversionen är reklamfri och innefattar utökade funktioner och erbjudanden. Samtidigt fortsätter förstås allt som idag är gratis att vara gratis även i fortsättningen.”, säger Thomas Bergbom, delägare och marknadsansvarig.

Med över 2 års träning som registreras varje dag och över 100 000 unika besökare varje vecka är FunBeat.se en träningsdagbok att räkna med. Idag har tjänsten över 230 000 registrerade medlemmar som registrerar och följer upp sin och sina kompisars träning i Sverige via deras Facebookliknande sajt och populära träningsapp. Under 2012 registrerades 6.5 miljoner träningspass på FunBeat.

De största träningsformerna på FunBeat är Löpning, Cykel, Fitness/Gym, Vandring och Längdskidåkning. Totalt finns det 1500 olika träningsformer och varianter på träningsformer att registrera sin träning på.

FunBeats premiummedlemsskap lanseras idag och kommer, tillsammans med det som är gratis, att kontinuerligt uppdateras med nya funktioner och erbjudanden. Premiummedlemsskapet kostar 29 kr/månad eller 11 * 29 kr/år. De flesta av rapportfunktionerna är tillgängliga även för ej betalande medlemmar, men några mer avancerade funktioner kräver Premium-medlemsskap.

För skärmbilder, logotyper mm, besök gärna

Kontakta Thomas Bergbom för mer information:

thomas@funbeat.se 070-966 04 54

FunBeat är en oberoende social träningsdagbok med 240 000 registrerade användare som sätter upp mål för sin träning, loggar sina pass och delar och kommentarer sin träning med kompisar. Förra året registrerades 6.5 miljoner träningspass. Största träningsformen är löpning 15% följt av Fitness 9%, Gym 9%, Cykel 8%, Promenad 7%. Totalt finns över 1500 olika träningsformer som går att registrera - inom allt från fotboll till klättring.