Vulkanmedia

Den spännande science fiction thrillern, Tabula Rasa, släpps den 21 februari 2018.

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2018 15:29 CET

Tabula Rasa utspelar sig år 2048, där en dystopisk framtidsvärld pressas av naturkatastrofer och miljöförstöring. En fantastisk upptäckt görs i rymden och sätter mänsklighetens öde på spel.

Bärnstensgruppen är en hemlig organisation som mot betalning antar farliga uppdrag i arkeologins mörka skuggsidor. Jonathan Jarl, en ung, driven man med ett komplext förflutet, är den nyaste agenten på Bärnstensgruppen och vill bevisa sig på sitt första uppdrag.

En skygg, rik företagare, John Vendrick III, har sin egen version för framtiden och skapar Tabula Rasa, ett megakomplex som innehåller mer än en miljon människor, på Madagaskars kust. Här har John frihet att utan insyn från myndigheterna forma nästa generation supermänniskor genom olagliga mänskliga kloningsprogram.

I slutet av 2048 upptäcker Tabula Rasa genom slumpen, ett klot som stiger upp från månens yta. Klotet, som uppvisar intelligens, lägger sig i omloppsbana runt månen och John vill till varje pris hålla upptäckten för sig själv när Tabula Rasa etablerar kontakt med klotet.

På Tabula Rasa finns där flera datalabb som arbetar med upptäckten av klotet och ett av dem arbetar Elisabeth Snow. Hon är idealistisk och ung och anser däremot att upptäckten rimligen borde delas med omvärlden istället för att hållas hemlig. Hon fattar ett beslut som får ödesdigra konsekvenser.

Författaren, Filip Forsberg, är bosatt i Malmö och Tabula Rasa är hans debutroman.

För mer information och recensionsexemplar, var vänlig kontakta:

jimmy.sjokvist@vulkan.se

Alla bär på en berättelse - har du gett ut din?