Jays AB (publ)

Den svenska hörlurstillverkaren JAYS AB (publ) meddelar inför bolagsstämma den 7 oktober 2010 förslag på ny styrelse

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 16:32 CEST

Styrelse för perioden intill nästa bolagsstämma föreslås vara:

Peter Lumholdt
Styrelseordförande

Peter Lumholdt har en gedigen kommersiell bakgrund med bl.a. 15 år inom konsumentelektronik för Philips och Sony. Han arbetar idag med ledarutveckling inom Blanchard, och agerar också som mentor för högre chefer.  En mångårig och bred erfarenhet av styrelsearbete och företagsledning.

Rune Torbjörnsen

VD i Jays AB (publ)sedan 1 oktober 2008
Styrelseledamot i JAYS AB (publ)sedan 25 februari 2010

Rune Torbjörnsen har mångårig internationell kommersiell erfarenhet som VD och bolagsutvecklare  - huvudsakligen inom konsumentelektronik, telekom och detaljhandel.

Patrik Mellin
Ordinarie ledamot

Styrelseordförande i Jays AB (publ) styrelse sedan 25 februari 2010.

Patrik Mellin är VD för Mediaprovider Scandinavia AB (publ) och grundade bolaget tillsammans med Pontus Brohult 1995.

Fredrik Vojbacke

CFO i Transferator AB (Publ) sedan 2008

Fredrik Vojbacke har en bakgrund inom corporate finance och som egen företagare /investerare med över 10 års erfarenhet av finansiell rådgivning till företag.

Jakob Johansson

Ordinarie ledamot

VD i Transferator AB (publ) sedan 2008.

Jakob Johansson har en bakgrund som egen företagare och investerare inom huvudsakligen IT-, finans- och fastighetsbranschen.

För mer information, vänligen kontakta:

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
Mobil: +46 (0)733-730 770
E-post: rune.torbjornsen@jays.se

Jays AB (publ) develops, designs and produces earphones and equipment for portable media players. Jays supplies high quality products, aimed to provide the user with maximum sound experience. Jays passion is the quest for the perfect sound – the sound that affects and inspires user’s body and soul.The company is expanding rapidly and its products are being sold in more than 20 countries worldwide.