Kistamässan

Den svenska och internationella mässbranschen har förlorat en viktig profil

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2010 13:17 CET

Staffan Svenby, styrelseordförande och en av de tongivande personerna bakom skapandet av Kistamässan, har efter en tids sjukdom gått ur tiden.

Staffan Svenby har med sitt unika mässkunnande och internationella erfarenhet varit en betydelsefull aktör på mässkartan. Staffan har bl a drivit och ägt Sydexpo Exhibitions AB, varit koncernchef i Blenheim Group PLC i London samt varit eldsjälen bakom flertalet framgångsrika mässkoncept; bl a Grafex, Bilsalongen, Comdex, Lager & Transport och Sign Scandinavia.

Som styrelseordförande och delägare i Kistamässan har Staffan med sin entusiasm, kreativitet och affärsmannaskap varit en stor ledstjärna i bygget av den nya mötesplatsen Kistamässan.

- Staffan har lämnat oss med ett stort tomrum och saknad och vi sänder våra varmaste tankar till familjen Svenby, säger Leif Dahlén.

För vidare information vänligen kontakta;

Leif Dahlén - nytillträdd styrelseordförande Kistamässan, 0708-27 70 50, leif.dahlen@kistamassan.com
Peter Storckenfeldt - VD Kistamässan, 08-506 650 60, peter.storckenfeldt@kistamassan.com

--------------------------------------------------------------------------------------------------
Kistamässan - Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning - är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter.