Alexed Promotion

Den svenske producenten Rush Sounds samarbetar med den australiensiske sångaren Cail Baroni på singeln Run Away With Me.

Pressmeddelande   •   Jan 19, 2018 08:46 CET

Run Away With Me är ett internationellt samarbete med svenske producenten Rush Sounds och australiensiske sångaren Cail Baroni. Låten är full av “feel good”-vibbar och handlar om hur stark kärlek kan få någon att släppa sina föreställningar om livet och följa sitt hjärta.

Rush Sounds, som egentligen heter Rashma Randeniye, är en musikproducent från Nyköping som producerat musik sen 14-årsåldern.

I början skapades det mest hiphop-beats som ofta influerades av amerikansk West Coast-rap. Rashma gav sig även på att rappa under denna period men märkte snart att det var producerandet som var det roliga.
Efter gymnasietiden fick musiken stå tillbaka under perioder då lumpen, högskolestudier och jobb kom i vägen. Men efter att Rashma träffat sin blivande fru Malin fick musiken en nytändning och han bestämde sig för att lära sig mer om producerandet och vad som ligger bakom musiken. 2010, samtidigt som Rashma fick sitt första barn, började han plugga till ljudtekniker och musikproducent på distans. Det blev ett pusslande att hantera familj, heltidsjobb och pluggande men 2014 var utbildningen genomförd.
Nu började Rashma att producera beats igen och tog kontakt med lokala artister som han kunde samarbeta med. Målsättningen under denna period var att få ut färdiga låtar och hela tiden lära sig av det som gått bra och av det som gått dåligt. Rashma började samtidigt att använda sig av producentnamnet Rush Sounds och testade även på att producera elektronisk dansmusik. Det här var en genre som tilltalade Rashma väldigt mycket och därför bestämde han sig för att ge ut elektronisk musik under eget artistnamn.

2016 kom första singeln ut men samarbetet med hiphop-artister fortsatte också. Året därpå var en milstolpe då Rush Sounds producerade låten Bara För Ikväll för rapparna Rafi, Young C och Dilly D som då var signad av Universal Music Sweden. Samma år släpptes singel nr 2 av Rush Sounds varpå det holländska skivbolaget fick upp öronen för den svenske producenten. Sommaren 2017 fick Rush Sounds, en 34-årig trebarnspappa, sitt första skivkontrakt och 19:e januari 2018 kommer första singeln genom skivbolaget att släppas.
Att få ett skivkontrakt vid 34 visar att det aldrig är för sent att följa sina drömmar och mål. För Rashma är musikproducerandet en pågående läroprocess där man alltid kan lära sig något nytt och hela tiden utvecklas.

Lyssna på Run Away With Me:
Spotify // YouTube

Följ Rush Sounds
Facebook // Instagram // Hemsida

Alexed Promotion är ett personligt PR-företag baserat i Göteborg som lyfter ny musik till folket.
För allmänna frågor eller intervjuförslag, kontakta Johan Alexed: johan@alexed.se / 0705-188974.
Tack så mycket.