Vallentuna Ridklubb

Dennis Camitz underhåller på Cygates AugustiDressyr

Pressmeddelande   •   Jul 26, 2012 17:01 CEST

Camitz är känd från The Voice Sverige som visades på TV4 under våren. Som finalist fick han mycket uppmärksamhet efter en fantastiskt fin utveckling under coachning av Carola Häggkvist. Camitz är förebild för många unga och tvekade inte att sponsra tävlingen genom att bjuda på sig själv och sin fantastiska röst. Inom några dagar släpper han sitt debutalbum "He's All On His Own" och är därmed högaktuell med sitt framträdande.

"Jag är enormt stolt och rörd över Dennis engagemang och spontana JA till att medverka under Cygates AugustiDressyr och vår insamling till Let's Talk HIV" säger Anna Berggren Ordförande för Vallentuna Ridklubb. "Dennis är en ung begåvning som berör och det känns fantastiskt att få ett liveframträdande som förgyller tävlingsdagen och samtidigt samla in pengar till en livsviktig sak" fortsätter hon.

Dennis har ett späckat schema framöver. Om ca en vecka släpps debut-EP He's All On His Own. Därefter påbörjas en 100 dagar lång turné (100 spelningar/100 dagar) den 24 augusti - från Kiruna i norr till Ystad i söder.

Lördagen den 11 augusti uppträder Dennis på Veda.

Läs mer om Dennis på hans websida www.denniscamitz.com

Information om tävlingen finns också på www.vrk.nu och www.facebook.com/augustidressyren.

Vallentuna Ridklubb (VRK)  är en ideell förening och sammanslutning av för ridsporten intresserade med ändamål att bl a främja ridningen i Sverige på ett sätt som anges i Svenska Ridsportförbundets stadgar. VRK ska främja ridsporten genom att arrangera tävlingar av hög kvalitet på alla nivåer samt verka för kvalitiativ utbildning via träning och avsutten verksamhet för samtliga medlemmar.

Vallentuna Ridklubb har ca 600 medlemmar varav ca 80 är licensierade tävlingsryttare. Av föreningens medlemmar är ca 90 % kvinnor och 10 % män. 13% är licensierade tävlingsryttare. Andelen privatryttare är ca 15% och resterande 85% rider på Vallentuna Ridskola. Flera medlemmar är både privatryttare och ridskoleelever. Medelåldern i klubben är 21 år. Vår äldsta ridande elev är född 1934 och vår yngsta är född 2007. Hos oss är alla välkomna oavsett ålder, kön, funktionsnedsättning eller ursprung.

Sedan den 19 februari 2011 har Vallentuna Ridklubb en ny ordförande som heter Anna Berggren.