Svenska Skridskoförbundet

Dennis Bengtsson - en vinnare!

Pressmeddelande   •   Nov 23, 2006 13:44 CET

Denis Bengtsson från Varberg – vinnare av Stockholm Speedskaters Stora Pris 2006!
Priset delas ut till den eller de som på något sätt, stort som litet, bidrar till att hjälpa
rullskridskosporten att verka och utvecklas.

Dennis Bengtsson från Varbergs Rullskridskoklubb får priset Stockholm Speedskaters Stora Pris med motiveringen att han med sitt djupa engagemang och stora hjärta till rullskridskosporten lyckats med bedriften att via hårt eget arbete bygga den enda ovalbanan, den så kallade LBC-Tracken, för rullskridsko i Sverige, som dessutom håller internationell standard.

Arbetet med att bygga banan har planerats under en lång tid och många krafter i Varbergs kommun har varit inblandade i projekteringen och byggnationen av banan. Något som inte hade varit möjligt utan Dennis Bengtssons engagemang och starka vilja. Ett stort gratis riktas till Dennis som vinnare av Stockholm Speedskaters Stora Pris och till Varbergs Rullskridskoklubb för den eminenta bana som hela rullskridskosverige kommer att få stor glädje av för lång tid framöver och som kommer att utveckla svensk rullskridsko över tiden.

Övriga nominerade (ej rangordnade):
- Ekerö kommun, för upprätthållande av gång- och cykelbanor i toppskick. Vilket ockå gynnar oss rullskridksoåkare. Vi utnämner Mälaröarna och Ekerö kommun till Sveriges Inline- och cykelparadis!
- Jan Magnusson, Willy Bergren och Göran Olsson i Hammarby Friidrott för att de lyckades genom envist arbete ordnade tillstånd för att få genomföra en Inlinestävling i Stockholms innerstad, trots att de finns ett beslut om att inte tillåta den typen av arrangemang i innerstadaden.
- Michael Henning, för sitt engagemang att hitta träningsytor för Stockholms rullskridskoåkare
med stor framgång.
- Petri Heinikoski, för sin IT-insats för Stockholm Speedskaters och rullskridskosporten.
- Pär Sandström, för hans insats att se till att Stockholm Stad öppnade portarna för
rullskridskosporten att utöva lägerverksamhet under tak.

STOCKHOLM SPEEDSKATERS STORA PRIS
Priset kan delas ut till en aktiv, en ledare, förening, organisation, kommun, företag eller en privatperson som av någon anledning gör en insats som underlättar för rullskridskosporten att bedriva och utveckla sin idrott.

Alla insatser kommer att beaktas vare sig det sker på lokal klubbnivå, på ett riksplan eller utanför våra
föreningsorganisationer eller förbundsorganisation. Varje insats oavsett omfattning är något som ska uppmärksammas och visas uppskattning för. På så vis ökar vi glädjen för de som i många fall arbetar med själ och hjärta för rullskridskosporten men som inte alltid uppmärksammas tillräckligt nog.

Priset delas ut den 24 november i Stockholm och är det första i sitt slag inom skridsko- och rullskridskosporten.

Juryn består av ett antal personer vilka finns inom föreningen Stockholm Speedskaters och personer från andra föreningar inom Svenska Skridskoförbundet.

5 personer eller organisationer kommer att nomineras och uppmärksammas. En av de nominerade vinner priset. De nominerade och vinnaren utses och den 22 november och kommer att presenteras och publiceras på Stockholm Speedskaters hemsida (www.speedskaters.se) och på Svenska Skridskoförbundets hemsida (www.skridsko.se).

Jan Herrström, ordförande
Stockholm Speedskaters - elegans, kraft och hög fart!
http://www.speedskaters.se (den nya hemsidan öppnas igen först den 24 november)
info@speedskaters.se
C/o Plan 4 AB