DeoDoc

DeoDoc lanserar världens första intimtvål för män

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2016 09:56 CET

Ytterligare en banbrytande innovation från DeoDoc

Idag lanserar DeoDoc världens första läkarutvecklade intimtvål speciellt framtagen för män. Produkten har utvecklats baserat på klinisk erfarenhet och är dermatologiskt testad. Resultatet är en extra mild, säker och skonsam intimtvål av högsta kvalitet som tillverkas i Sverige.

”Lås oss vara ärliga; den vanliga duschtvålen kan göra jobbet för armhålorna, men huden i intimområdet förtjänar bättre,” säger Hasti Asadi, VD DeoDoc. ”Trots alla hudvårdsprodukter för män som finns på marknaden har det tidigare inte funnits någon produkt specifikt anpassad för intimområdet. Förrän nu.”

DeoDocs intimtvål för män innehåller en mild, allergenfri parfym med doft av Musk, Marine och Sandalwood, och lämnar en silkeslen känsla på huden. Tvålen är godkänd för intimområdet, men kan användas för rengöring av hela kroppen.

”Idag använder många män vanlig tvål för den känsliga huden i intimområdet,” säger Hedieh Asadi, leg. läkare, medgrundare DeoDoc. ”Baserat på klinisk erfarenhet vet vi att detta kan verka uttorkande och ge upphov till irritation, och det här är något som vi vill lösa med denna produkt.”

Intimtvålen för män blir DeoDocs femte produkt, sedan tidigare finns även Sveriges första intimdeodoranter.

Bakom företaget står de prisbelönta entreprenörerna Hasti och Hedieh Asadi. Hasti är ekonom från Handelshögskolan i Stockholm och Hedieh legitimerad läkare. Syskonduon har fått ett flertal utmärkelser och priser genom åren, bland annat har Veckans Affärer utsett dem till supertalanger 2015 inom kategorin "Nytänkare".

För mer information och pressbilder, vänligen kontakta:

Hasti Asadi, VD, hasti@deodoc.se

Produktfakta:

• Världsunik intimtvål speciellt framtagen för mäns intimområde
  • Utvecklad av läkare
  • Fukt och mjukhetsbevarande – motverkar uttorkning av huden