Universal Music Sweden

Deportees klara för Popaganda

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 09:00 CEST

Stranded Rekords / Polydor Sweden

Deportees, som så sent som för 2 veckor sedan släppte hyllade singeln "Love Me Like I´m Gone", gjorde nyligen stor succé på Way Out West och nu är de bekräftade för en unik klubbspelning på Debaser Strand på Popagandas efterfest lördag 29 augusti.

Allt sedan debutalbumet All Prayed Up från 2004, har Umeå-bandet Deportees stegvis närmat sig det mer grandiosa. Det förra albumet Islands & Shores innehöll den perfekta kombinationen av politiska budskap, detaljrika arrangemang och stora känslor och är ett av de mest hyllade svenska albumen någonsin.

Höstens massivt efterlängtade album The Big Sleep släpps 9 oktober, och innan dess finns det nu en möjlighet till att uppleva en av Sveriges absolut vassaste live-akter på en intim klubbspelning under Popaganda. Biljetter finns att få tag på via luger.se.

Följ Deportees på