Universal Music Sweden

Deportees klara för Way Out West

Pressmeddelande   •   Aug 11, 2015 11:47 CEST

Stranded Rekords / Polydor Sweden

Med sin storslagna och detaljrika popmusik har Umeå-bandet imponerat stort både på publik och kritiker och purfärska singeln ”Love Me Like I´m Gone” har redan hyllats till skyarna. Nu är bandet även bekräftat för spelning på Way Out West!

"Det är nog inte svårt att föreställa sig den längtan vi känner över att äntligen få möta vår publik igen efter alla dessa år. Och på Way Out West dessutom. Vi räknar minuterna." säger bandets sångare Peder Stenberg.

Det var fyra år sedan makalöst hyllade albumet Islands & Shores genererade både en Grammis för Årets Rock, bandets andra P3 Guld-pris för Årets Grupp och fick högsta betyg av DN, Sonic, Nöjesguiden m.fl.
"Love Me Like I´m Gone" är första singeln från höstens kommande album med titeln The Big Sleep, och kommer alltså ha livepremiär redan till helgen.
Spelningen på Way Out West kommer äga rum kl. 01 på lördagsnatten i Gothenburg Studios tillsammans med bl.a. New York-baserade rocktronica duon Ratatat.

Följ Deportees på: