Hyllie IK

Derby 4:an Bunkeflo FF - Hyllie IK - fredag 24augusti. matchstart kl 18.15 Brovallen i Bunkeflo

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 22:18 CEST

Måstematch och derbykaraktär. Hösten är mer oförutsägbar numera i fotbollserierna. Inte sällan tunnare spelartrupper, avstängningar, spelar flyttar pga av studier samtidigt som det inte kommer nya spelare under sommarmånaderna. Trenden är också att semester Sverige blir alltmer Europeisk med mer ledighet i augusti.  Serien lever både i topp och botten och i stort sett alla lag i div 4 sydvästra har värdefulla poäng att spela om. Inte ens 3an BK Höllviken, just nu på kvalplats för div 3,  kan vara säkra på att undgå kval nedåt till div 5, samtidigt som har häng på direktplats till3an. Spännande avslutning att se fram emot. Hyllie hade i helgen turen med sig då topp jagande Limhamns FF också förlorade mot ett Husie IF som var i stort behov av en vinst.

Bilden:  Vi vill på nytt se jubel hos de grön svarta fredag mot BFF

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 4. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.