Hyllie IK

Derby 4an, Hyllie IK - Husie IF, lördag 1september 15,00 på Hyllie IP

Pressmeddelande   •   Aug 31, 2012 16:38 CEST

Husie IF har efter en fantastisk öppning med serilednng efter 5-6 omgångar nu trillat  allt längre ner i serien till en sjundeplats efter 16omgångar. Laget har 5 poäng upp till möjlig kvalplats som 3a eller 5 poäng ner till kvalplast nedåt. För grön/vita Husie,  som Gunder Hägg en gång i tiden valt färgerna åt när klubben bildades 1949, är varje poäng viktig nu. Matchen på Husiegård i våras var tät och tuff.

Hyllie IK växer just nu med framgångarna sportsligt. Ett bra A lag med balans i ekonomi och en ungdomsverksamhet som växer för varje vecka påminner en del om Husie IF under 80talet.

Matchens profil: Seat Sandmark i Hyllie IK som är inne på sin andra säsong i HIK, och kom senast från Husie IF.

Notera att lagens båda U21 mötes i veckan med en 4-1 vinst för Hyllie IK , repis på lördag ?

Matchsponsor: Sparbanken Syd www.sparbankensyd.se

Hyllie IK är en klubb som både satsar på en bred ungdomsverksamhet och samtidigt ha en ambitiös och tydlig målsättning för A-lagen. Inställningen är att alla är välkomna att träna och spela matcher. Hyllie IK håller igång mer än 25 lag i åldersgrupper från de yngsta födda 2006 till våra seniorlag för herrar och damer som båda spelar i division 4. Totalt har Hyllie IK mer än 600 medlemmar i föreningen.

Hyllie IK bildades 1930 och då hette klubben Vintrie IK och verksamheten bedrevs i Vintrie. Verksamheten flyttades till Hyllie 2004 och namnet ändrades till Hyllie IK 2008. Färgerna är de samma idag, grön-svart randigt, som vid starten 1930.

Vår filosofi är att med glädje kommer resultat, och med resultat kommer glädje.