Rutab AB

Design-A-Flange - En Världsnyhet

Pressmeddelande   •   Apr 21, 2009 08:26 CEST

• Du kan bygga/designa Din egen fläns beroende på vilket behov Du har.
  • Du kan byta insatser om det efter en tid ställs nya krav eller om Du behöver göra om något i installationen.
  • Du kan få dragavlastning genom att komplettera med KLIKSEAL® eller vanliga förskruvningar.

Flexibilitet
Med Design-A-Flange kan Du antingen använda en standardiserad lösning eller designa en egen. Du kan själv bestämma storleken på hålen, antalet hål och var hålen ska placeras i flänsen. Oavsett vad Du väljer så får Du alltid en fläns som går att anpassa till framtida behov. Vill Du ändra konfigurationen i framtiden så är det inga problem. Det enda Du behöver göra är att byta insatserna och det finns

54 möjliga varianter med de insatser som är framtagna i nuläget.

..Flexibilitet
Design-A-Flange
och dess utbytbara insatser ger en mycket flexibel flänslösning som gör det möjligt att kombinera olika typer av tätningar. Om våra vatten- och dammtäta membran inte är tillräckliga kan Du antingen skära ut membranen eller välja en insats med knockouts och sedan installera KLIKSEAL® eller någon annan typ av kabelförskruvning. Du kan på så sätt få dragavlastning då det behovet finns. Det här innebär en helt ny flexibilitet då Du har möjlighet att ändra konfigurationen i en fläns beroende på om det efter hand ställs nya krav på dragavlastning i installationen.
För första gången i historien ges man alltså möjligheten att bygga EN lösning som täcker alla behov - från placering av kablar till typ av tätning.

..och Flexibilitet
Med Design-A-Flange får Du nu ett flänssystem i FL21 eller FL13 som håller IP65 med eller utan kablar installerade. För första gången någonsin har Du en fläns som både ger en hög IP-klass och samtidigt en exceptionellt hög flexibilitet.

Besök oss på Elfack i monter B02:22 och testa Design-A-Flange
själv eller gå in på www.rutab.se/daf och sätt ihop din egen.

För mer information om produkten besök oss på www.rutab.se/daf_rutab

RUTAB AB är Sveriges ledande och mest innovativa leverantör av kabelförskruvningar och genomföringar. Våra kärnprodukter är elektriskt installationsmaterial med tyngdpunkt på klassiska förskruvningar som vi har arbetat med i över 20 år. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av förskruvningar och kabelgenomföringar. Vår produktion sker i Nässjö där vi producerar Rutaseal, Klikseal, TSS och Design-A-Flange.