FashionWORK

Design i Göteborg

Pressmeddelande  •  2012-05-21 09:30 CEST

Göteborg är en stad som är full av kreativitet och det finns många talangfulla designers och framgångsrika företag att lyfta fram och inspireras av. Nu finns det möjlighet att se och möta dessa designers på ett och samma ställe: Design i Göteborg.

Design i Göteborg arrangeras i år för första gången och det sker i samband med Göteborgs kulturkalas, den 14-19 augusti 2012, som varje år lockar nästan en miljon besökare. Det blir en vecka då hela Göteborg fylls av utställningar, installationer och happenings inom mode & design. Design i Göteborg samlar alla designaktiviteter som sker på ett och samma ställe. Gallerier, hotell, designers, butiker och showrooms går samman för att bjuda in allmänheten till att titta på, tycka till om och ta del av nyskapande och inspirerande design.

Med #dig får du de senaste nyheterna och får ta del av människors upplevelser under veckan. Alla aktiviteter kommer finnas samlade på www.designigoteborg.se och i Design i Göteborg-appen som lanseras inför veckan till Apple, Android och läsplattor. Här kommer det även finnas en översikt över alla medverkande, en karta som leder dig runt och ett dag-för-dag-program, så du inte missar något.

Vill du vara med?

– Vi gör detta tillsammans med dig och om du är en designer, ett företag eller bara en driven person som är kreativ och vill synas under veckan så är det dags att göra en anmälan på www.designigoteborg.se. Det kan handla om allt ifrån en utställning, modevisning och vernissage till en workshop eller mingel. Vi hjälper till att koordinera ihop och stötta er för att skapa så intressanta, inspirerande och kreativa aktiviteter som möjligt, säger Sebastian Kjersén, kreativt ansvarig.

Vi vill locka kulturkalasets designintresserade besökare och genom spännande samarbeten och bra marknadsföring kan vi uppnå målet att få spridning och locka fler människor. Behöver du hjälp med idéer, eller lokal kan du även besöka vår facebooksida där du kan ställa frågor och söka samarbeten.

Kolla in www.designigoteborg.se och facebook.com/DesigniGoteborg för att följa utvecklingen.

Design i Göteborg arrangeras av MODS Magazine, som är västsveriges modemagasin på nätet och som drivs av kreatörer som själva skapar innehållet och driver magasinet. Bakom MODS Magazine står FashionWORK som grundade FashionDAYS och driver Design i Vasastan i Stockholm.

Gå in på websidan eller kontakta gärna oss för mer information och bilder.

Armin Semovic
FashionWORK