Sweef

Design möter 25 års kvinnohistoria med textil i fokus

Pressmeddelande   •   Feb 28, 2017 10:00 CET

I mer än två år har möbelföretaget Sweef och kunskaps- och designcentret Livstycket förenat design med medvetna mönsterval. Samarbetet fortsätter och mynnar nu ut i nyheten Baggen fotpall som kläs i Livstyckets mönster. Sweef vill med hjälp av sin design lyfta starka kvinnors röster från alla världens hörn och låta deras kreativitet och inspiration pryda några av deras möbler.

Baggen är möbeln med flera användningsområden och kan med fördel användas som både bord, fotpall eller en extra sittplats. Pallarna finns att beställa i tre olika storlekar och höjder i fem av Livstyckets kända mönster. Varje mönster har sin unika historia och förmedlar de olika kvinnors känslor och upplevelser som berör allt ifrån vår huvudstad till jämställdhet. Baggen i Livstyckets tyger kommer till viss del kunna köpas i Sweefs showroom men görs främst på beställning.

Föreningen Livstycket har i 25 år utbildat och jobbat med att ge kvinnor med annan etnisk bakgrund ett avstamp på sin väg ut i sitt nya hemland. Teoretisk kunskap har i kombination med kreativitet givit kvinnorna en röst som gör skillnad för många. Att använda sitt företag till något som skapar mening är viktigt för Sweef som med detta samarbete vill stärka och lyfta kvinnors röst i samhället. För varje såld pall går också 20% oavkortat till Livstyckets verksamhet.

Baggen Livstycket edition:

Baggen small Livstycket edition : 2.500 :-

Baggen medium Livstycket edition : 3.500 :-

Baggen Large Livstycket edition : 4.000 :-

Ladda ner högupplösta bilder här:

Kom ihåg att ange Sweef.se om ni använder någon information eller bilder, tack!

För ytterligare information, bilder eller hjälp med produktlån vänligen kontakta:

Nevena Lindström, PR Sweef

070 ­ 95 00 773

nevena@sweef.se

Sweef är en e-handel som öppnade i november 2011. Målet är att genom en effektiv logistik, fokus på utvalda modeller samt låga omkostnader kunna sälja kvalitetsmöbler till oslagbara priser. Sweef har ett showroom/kontor på Värmdövägen 195, vid Nacka Forum. Vår vision är Sveriges Skönaste Möbler och en personlig touch med våra kunder. Sweef står för kvalité och är lite roligare, lite snabbare och lite skönare.